DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura MECANISMES DE DECISIÓ Codi 165091148
Ensenyament
Organització Industrial (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Economia
Coordinador/a
THEILEN -, BERND GEORG
Adreça electrònica bernd.theilen@urv.cat
Professors/es
THEILEN -, BERND GEORG
Web
Descripció general i informació rellevant El objectiu d’aquesta assignatura es estudiar el disseny de les institucions econòmiques per a proveir incentius adequats a les agents econòmiques.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Aplicar tècniques d’anàlisi estadístic i computacional.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Dominar tècniques avançades d’anàlisi estadístic i computacional.
  AR5 Desenvolupar un treball d'investigació científica.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants.
  BC4 Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC5 Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge.
  BC6 Planificar i organitzar les seves tasques i les de l’equip amb el que treballa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau
  CC3 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir els instruments necessaris per a analitzar situacions amb comportament estratègic, amb incertesa y amb informació asimètrica AR5
BC3
Dominar la literatura (temes i técniques) per a poder fer un treball d'investigació. AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
Presentar en públic BC4
CC1
CC3
Resoldre problemes de forma autònoma AC3
AR1
Trebellar en equip BC5
BC6

Continguts
Tema Subtema
1. Introducción a la teoría de juegos 1.1. Introducción
1.2. Juegos estáticos
1.3. Juegos dinámicos
2. El modelo base 2.1. Descripción del modelo
2.2. Contratos en información simétrica
3. El problema del riesgo moral 3.1. Introducción
3.2. Modelo con dos esfuerzos
3.3. Modelo con esfuerzo continuo
3.4. Extensiones
4. El problema de selección adversa 4.1. Introducción
4.2. Modelo con dos tipos de agentes
4.3. Modelo con un continuo de tipos de agentes
4.4. Extensiones
5. Incentivos y la teoría de la empresa 5.1. Introducción
5.2. La empresa y la teoría de los contratos
5.3. Competencia e incentivos


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
27 20.25 47.25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 20 30
Presentacions / exposicions
15 45 60
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves pràctiques
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicar el programa de l'assignatura, els criteris d'avaluació, etc.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'exercicis orientats a aplicar els conceptes bàsics de la assignatura i a profunditzar i ampliar els conceptes bàsics
Presentacions / exposicions Preparació d'un tema. Exposició per part del estudiant.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Presentacions / exposicions
Descripció
Atenció individual de l'alumne per resoldre dubtes en relació als continguts de la assignatura, les presentacions i als exercicis.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Se han de resoldre exercicis en grup al final de cada tema. A més se han de exposar els exercicis en classe. També es valora la discussió dels exercicis. 30%
Presentacions / exposicions Els estudiants han de preparar de forma individual un tema i fer una exposició en classe. 30%
Proves pràctiques Un examen final de tots els continguts de la assignatura. Per a poder aprovar la assignatura la nota del examen ha de ser com a mínim un 4 sobre 10. 30%
Altres

Es valora la participació en classe.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació.


Fonts d'informació

Bàsica Gibbons, Un primer curso de teoria de juegos, Antoni Bosch, Barcelona, 1era edició, 1992
Macho-Stadler y Pérez Castrillo, Introducción a la economía de la información, Ariel Economía, Barcelona, 1994
Laffont y Martimort, The theory of incentives, MIT Press, 2002

Complementària Salanié, The Economics of Contracts, MIT Press, 1999

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DISSENY I IMPLEMENTACIÓ DE POLÍTIQUES PÚBLIQUES/165091227
TEORIA DE JOCS PER A LA DECISIÓ PÚBLICA/165091228
ANÀLISI DELS PROCESSOS POLÍTICS/165091229

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ECONOMIA FINANCERA I MONETÀRIA/165091146