Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Aplicar tècniques d’anàlisi estadístic i computacional. |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar tècniques avançades d’anàlisi estadístic i computacional. |
|
AR5 |
Desenvolupar un treball d'investigació científica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC5 |
Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge. |
|
BC6 |
Planificar i organitzar les seves tasques i les de l’equip amb el que treballa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Adquirir els instruments necessaris per a analitzar situacions amb comportament estratègic, amb incertesa i amb informació asimètrica |
AR5
|
BC3
|
|
Adquirir l'instrumental formal i conceptual per a l'anàlisi de la presa col·lectiva de decisions i l'assignació de béns indivisibles |
AR5
|
BC3
|
|
Dominar la literatura (temes i tècniques) per a poder fer un treball d'investigació. |
AR5
|
BC1 BC2 BC3 BC4
|
|
Presentar en públic |
|
BC4
|
CC1 CC3
|
Resoldre problemes de forma autònoma |
AC3 AR1
|
|
|
Treballar en equip |
|
BC5 BC6
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la teoria dels jocs |
1.1. Introducció
1.2. Jocs estàtics
1.3. Jocs dinàmics |
2. El model base |
2.1. Descripció del model
2.2. Contractes amb informació simètrica |
3. El problema del risc moral |
3.1. Introducció
3.2. Model amb dos esforços
3.3. Model amb esforç continu
3.4. Extensions |
4. El problema de la selecció adversa |
4.1. Introducció
4.2. Model amb dos tipus d'agents
4.3. Model amb un continu de tipus d'agents
4.4. Extensions |
5. Incentius i teoria de l'empresa |
5.1. Introducció
5.2. L'empresa i la teoria de contractes
5.3. Competència i incentius
|
6. El problema de l'agregació de preferències |
6.1. Model d'agregació de preferències: Funcions de benestar social
6.2. El teorema d'Arrow
6.3. Variacions sobre el teorema d'Arrow |
7. El problema de la manipulabilitat de les decisions col·lectives |
7.1. Model de decisions col·lectives: Funcions d'elecció social
7.2. El teorema de Gibbard-Satterthwaite
|
8. El problema de la implementabilitat de les decisions col·lectives |
8.1. Model d'implementació de decisions col·lectives
8.2. El teorema de Maskin |
9. El problema de l'assignació d'indivisibles |
9.1. Model d'assignació de béns indivisibles: Regles d'assignació de béns indivisibles
9.2. Teoremes de jerarquia en l'assignació de béns indivisibles |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
21 |
49 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
24 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
45 |
60 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicar el programa de l'assignatura, els criteris d'avaluació, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis orientats a aplicar els conceptes bàsics de la assignatura i a profunditzar i ampliar els conceptes bàsics |
Presentacions / exposicions |
Preparació d'un tema. Exposició per part del estudiant. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Atenció individual a l'alumne per a resoldre dubtes en relació amb els continguts de l'assignatura, les presentacions i els exercicis. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
S'han de resoldre exercicis en grup al final de cada tema. A més s'han d'exposar els exercicis en classe. També es valora la discussió dels exercicis. |
15% |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants han de preparar de forma individual alguns temes o articles i presentar-los oralment a classe. |
75% |
Altres |
Es valora la participació a classe. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Gibbons, Un primer curso de teoría de juegos, Antoni Bosch, Barcelona, 1era edició, 1992
Macho-Stadler i Pérez Castrillo, Introducción a la economía de la información, Ariel Economía, Barcelona, 1994
Laffont i Martimort, The theory of incentives, MIT Press, 2002
Donald G. Saari, Decisions and elections: Explaining the unexpected, Cambridge University Press, 2001
Alan Feldman i Roberto Serrano, Welfare economics and social choice theory, 2a edició, Springer Verlag, 2005
|
|
Complementària |
Salanié, The Economics of Contracts, MIT Press, 1999
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA FINANCERA I MONETÀRIA/165091146 | DISSENY I IMPLEMENTACIÓ DE POLÍTIQUES PÚBLIQUES/165091227 | TEORIA DE JOCS PER A LA DECISIÓ PÚBLICA/165091228 | ANÀLISI DELS PROCESSOS POLÍTICS/165091229 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|