Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic. |
|
AC2 |
Assessorar en la pressa de decisions en l’àmbit de la direcció d’entitats relacionades amb el Sector Públic. |
|
AC3 |
Aplicar tècniques d’anàlisi estadístic i computacional. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Dominar el funcionament, l’estructura i el marc legal de les entitats que pertanyen o estan relacionades amb el Sector Públic. |
|
AP2 |
Gestionar i valorar recursos materials i humans. |
|
AP3 |
Desenvolupar activitats per a la promoció econòmica i les relacions exteriors. |
|
AP4 |
Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients. |
|
AP5 |
Aplicar els coneixements teòriques que es proporcionen a l'àmbit professional. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar tècniques avançades d’anàlisi estadístic i computacional. |
|
AR2 |
Dur a terme informes i estudis tècnics. |
|
AR3 |
Dissenyar, implementar i avaluar polítiques publiques. |
|
AR4 |
Dissenyar, implementar i avaluar l'adquisició i licitació de bens i serveis. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC5 |
Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge. |
|
BC6 |
Planificar i organitzar les seves tasques i les de l’equip amb el que treballa. |
|
BC7 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
|
BC8 |
Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC4 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC5 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
1. Identificar les principals relacions entre l'economia i el medi ambient. |
AC1
|
|
CC1
|
2. Adquirir el coneixements bàsics de la teoria econòmica del benestar. |
AC3 AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC2 CC3
|
3. Diferenciar i comparar els principals instruments econòmics per corregir impactes ambientals. |
AC1 AC2 AC3 AP1 AP2 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3 AR4
|
BC1 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC3 CC4 CC5
|
6. Traduir en unitats econòmiques danys i beneficis d'un canvi en la qualitat o quantitat d'un bé de no mercat. |
AC1 AC2 AC3 AP4 AP5 AR1 AR2 AR3 AR4
|
BC1 BC2 BC5 BC6
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1. BASES DE L'ECONOMIA AMBIENTAL |
1.1. Economia Ambiental
1.2. Economia dels recursos naturals
1.3. Principals problemes ambientals
1.4. Medi ambient i cost d’oportunitat
1.5. Anàlisi econòmic ambiental i política econòmica ambiental
1.6. Eficàcia, eficiència i equitat
1.7. Els pessimistes i els optimistes
1.8. El problema de la sostenibilitat
|
2. MEDI AMBIENT I FALLADES DE MERCAT |
2.1. La provisió de béns en el mercat
2.2. Externalitats i béns públics
2.3. Model d’interpretació amb externalitats
2.4. Significat de la correcció de les externalitats
|
4. POLÍTICA ECONOMICA AMBIENTAL |
4.1. Política ambiental
4.1.1. Correcció via preus
4.1.2. Correcció via quantitats
4.2. Reglamentació: controls directes i estàndards ambientals
4.2.1. Normes
4.2.2. Anàlisi econòmic de les normes
4.2.3. Les normes i els incentius
4.3. Impostos i subvencions
4.3.1. Els impostos com a correctors d'externalitats ambientals
4.3.2. Els impostos pigovians
4.3.3. Les subvencions
4.3.4. Avantatges i inconvenients
4.4. Drets de propietat: El teorema de Coase
4.5. Permisos d’emissió negociables
4.6. Altres polítiques alternatives de control ambiental
4.6.1. Dissuasió moral: compliment voluntari
4.6.2. Provisió pública de serveis ambientals
4.6.3. Correcció d'externalitats mitjançant la fusió d’empreses
4.6.4. Programes híbrids o mixtes
|
5. VALORACIÓ ECONÒMICA DEL MEDI AMBIENT |
5.1. Bases de la valoració d'externalitats i béns públics
5.2. Mètodes indirectes de valoració
5.3. Mètodes directes de valoració
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Consisteix en l'exposició dels principals objectius i continguts de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Consisteix en l'exposició dels principals continguts de cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució a classe d'exercicis i problemes a l'acabament de cada un dels temes. Els exercicis seran plantejats prèviament pel professor. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran d'exposar oralment un tema acordat prèviament amb el professor i que després serà lliurat de forma escrita. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Proves de desenvolupament:
L'alumne podrà venir a resoldre tots aquells dubtes que tingui de cada un dels temes i que no es poden resoldre personalment durant el desenvolupament de la classe.
Resolució de problemes, presentacions, debats, proves pràctiques:
L'alumne podrà venir a resoldre tots aquells dubtes que tingui de cada una de les pràctiques plantejades i a la vegada haurà de venir a discutir amb el professor l'enfocament que donarà a les pràctiques que impliquin exposició a classe.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes per grups faran treballs sobre un tema relacionat amb l'assignatura. El professor farà un seguiment del treball que els alumnes hauran de presentar a classe durant uns 10-15 minuts |
10% |
Proves de Desenvolupament |
Prova que inclourà una pregunta oberta sobre un aspecte concret de cada tema que l'alumne haurà de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre el tema. |
50% |
Proves pràctiques |
Prova que inclou problemes on l'alumne haurà de plasmar de manera teòrica i pràctica els coneixements adquirits en cada tema. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Riera, García,Kriström,Brännlund, Manaul de Economía Ambiental y de los Recursos Naturales, Thomson, 2005
, , ,
Field, B. C. i Field, M.K., Economía ambiental, McGraw-Hill, 2003
Kolstad, Charles, Environmental Economics, Oxford University Press, 2000
Perman, Roger, Yue Ma y James McGilvray, Natural Resource & Environmental Economics, Longman, 1996
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per fer l'assignatura es recomana que l'alumne hagi fet abans una assignatura d'introducció a l'economia. |
|