Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Gestionar i valorar recursos materials i humans. |
|
AP3 |
Desenvolupar activitats per a la promoció econòmica i les relacions exteriors. |
|
AP4 |
Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients. |
|
AP5 |
Aplicar els coneixements teòriques que es proporcionen a l'àmbit professional. |
|
Recerca |
|
AR3 |
Dissenyar, implementar i avaluar polítiques publiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC5 |
Treballar en equip i gestionar equips exercint capacitat de lideratge. |
|
BC8 |
Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Descriure les activitats i principals polítiques que s'adscriuen a la funció de recursos humans |
AP2 AP4 AP5
|
BC8
|
CC1
|
Conèixer les implicacions estratègiques que té la integració i coherència de les polítiques de recursos humans. |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
BC5 BC8
|
CC1
|
Entendre i saber aplicar les polítiques que afecten, en l'actualitat, a la gestió de persones en el treball. |
AP2 AP4 AP5 AR3
|
BC3 BC4 BC5
|
CC3
|
Prendre consciència de la importància que tenen les persones i la seva gestió pel correcte funcionament de les empreses i institucions |
AP4
|
BC2 BC8
|
CC5
|
Tema |
Subtema |
BLOC 1: HISTÒRIA I NATURALESA DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
1. Breu història de la funció de gestionar persones
1.1. Orígens
1.2. Fase del Benestar
1.3. Management Científic
1.4. Ciències del Comportament
1.5. Integració Polítiques de Personal
1.6. Gestió de Recursos Humans
2. Naturalesa i funcions de la gestió de persones a l’empresa
2.1. Definicions
2.2. Nivells en la funció de Recursos Humans
2.3. Mapes Conceptuals i consideracions finals
3. Agents de la gestió de persones
3.1. Alta Direcció
3.2. Línia de Comandament
3.3. Departament de RH
3.4. Agències Externes
3.5. Model de Rols de Tyson
3.6. Conclusió
|
BLOC 2: ACTIVITATS/POLÍTIQUES DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
Per cada un dels temes del Bloc 2 l’estructura serà la següent:
. Definició de la política
. Descripció del procediment
. Tipologia
. Anàlisi dels avantatges e inconvenients de cada tipus i en quin cas resulten més adequats
. Conclusions
Els temes són:
4. Planificació de recursos humans
5. Anàlisi i descripció de llocs de treball
6. Reclutament i Selecció
7. Formació i desenvolupament
8. Avaluació de l’acompliment
9. Retribució i compensació
10. Promocions i transferències
11. Gestió de la desvinculació
|
BLOC 3: PRESENT I FUTUR DE LA GESTIÓ DE RRHH |
12. Flexibilitat Laboral
12.1. Definició
12.2. Importància en l’entorn actual
12.3. Com s’aconsegueix?
12.4. Avantatges e inconvenients de les diferents opcions
13. Gestió per competències
13.1. Definició de competència
13.2. En què consisteix la gestió per competències
13.3. Inconvenients i beneficis potencials
13.4. Conclusions
14. La situació actual
14.1. Reflexió sobre present i futur
14.2. Tendències |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
0 |
0 |
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i vínculació de la mateixa amb altres matèries vistes previament durant l'ensenyament |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
es realitzaran pràctiques durant les classes cada cop que es finalitza un tema, per tal de veure l'aplicació pràctica dels conceptes explicats |
Sessió Magistral |
El professor explicarà els conceptes teòrics de l'assignatura amb una gran càrrega de exemples i situacions reals, i s'encoratjarà als alumnes a participar de manera activa durant la classe. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran algunes pràctiques via moodle e Internet durant l'horari de classe. Permetran conéixer la realitat del mon laboral actual. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es proposaran a classe diferents problemes i exercicis que l'alumne haurà de resoldre fora de l'horari de classe i que posteriorment seran corregides a classe amb la participació del professor i dels companys |
|
Activitats Introductòries |
Proves pràctiques |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
els alumnes podran demanar atenció personalitzada per solucionar tots els dubtes vinculats amb la introducció i adaptació als conceptes que es veuran posteriorment durant el curs, així com per la preparació dels diferents exercicis i proves finals |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposaran 9 pràctiques durant el curs que es realitzaran a classe, si es realitzen almenys 7 de les 9 l'alumne quedarà deslliurat de la prova pràctica final. Aquestes proves son presencials, si l'alumne no hi es a l'aula no li contarà com presentada. |
30% |
Proves pràctiques |
Si l'alumne no ha realitzat 7 de les 9 pràctiques proposades i resoltes a classe haurà de realitzar una prova pràctica durant l'examen final, que consistirà en la resolució d'un o uns exercicis/cas |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Es realitzarà una prova tipus test que l'alumne haurà de puntuar com a mínim amb un 3,5 sobre 10, per tal que li faci mitja amb la part pràctica |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria es valorarà, exclusivament, amb la nota de l'examen |
Bàsica |
|
·
Calle Durán, M.C.; Ortiz de Urbina Criado, M. Fundamentos de Recursos Humanos. Madrid:
Pearson Educación (2004) ·
García-Tenorio Ronda, J.; Sabater Sánchez, R. (coord.) Fundamentos de Dirección de Recursos Humanos.
Madrid: Thomson (2004) ·
Gómez-Mejía, Luís R.; Balkin D.B.; Cardy, R.L. Dirección y gestión de recursos humanos.
Madrid: Pearson Alhambra (2004). ·
Valverde, M. Introducció
a la Gestió de Recursos Humans. Barcelona: Ediuoc (2001). ·
Dolan, S.; Schuler, R.; Valle, R. Gestión y Dirección de recursos humanos. Madrid: McGraw-Hill
(2003). ·
Puchol, L. Dirección
y Gestión de Recursos Humanos. 4ª ed. Madrid: Díaz de Santos (2005). |
Complementària |
|
·
Byars, L.; Rue, L. Gestión
de Recursos Humanos. 1ª ed. Madrid: McGraw-Hill (1997). ·
Chiavenato, I. Administración
de Recursos Humanos. México. 5ª ed. McGraw-Hill (2000, reimp. 2003). ·
Claver Cortés, Enrique; Gascó Gascó, José Luís; Llopis
Taverner, Juan. Los recursos humanos en la empresa: un enfoque directivo. 2ª
ed. Madrid: Civitas (1996, reimpr. 2003). ·
Equipo Colaborador Proyecto Cranfield en España. Proyecto Cranfield: Cuatro Años de
Investigación Internacional en Gestión Estratégica de Recursos Humanos.
Barcelona: ESADE-Fundació Bosch i Gimpera (1996 i 2000). ·
Leal, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L.; Román, M. El Factor Humano en las Relaciones Laborales.
Madrid: Pirámide (1999). ·
Porret, M. Dirección
y Gestión de los Recursos Humanos en las Organizaciones (6ª ed). Barcelona:
Ediciones Gráficas Rey (2005). ·
Recio, E. La
planificación de los recursos humanos en la empresa. 3ª ed. Barcelona:
Colección ESADE (1992). ·
Ulrich, D.; Losey, M.; Lake, G. El futuro de la dirección de recursos humanos. Barcelona: Gestión 2000-Aedipe (1998). |
|