DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL EMPÍRICA Codi 165091224
Ensenyament
Organització Industrial (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
DÍAZ SERRANO, LUIS
Adreça electrònica luis.diaz@urv.cat
Professors/es
DÍAZ SERRANO, LUIS
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura pretén introduir l’alumne en l'análisi estadística de les dades.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Aplicar tècniques d’anàlisi estadístic i computacional.
  Professionalitzador
  AP5 Aplicar els coneixements teòriques que es proporcionen a l'àmbit professional.
  Recerca
  AR2 Dur a terme informes i estudis tècnics.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar tècniques d'anàlisi estadístic AC3
Aplicar els coneixements estadístics que es proporcionen a l'àmbit professional AP5
Dur a terme informes i estudis estadístics AR2
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements els coneixements estadístics obtinguts BC3
Aplicar els coneixements estadístics mitjançant el programa SPSS CC1

Continguts
Tema Subtema
1. Estimación máximo verosímil 1.1. Definición y ejemplos
1.2. Aplicación: el modelo lineal clásico
1.3. Propiedades de los estimadores MV
1.4. Algoritmos y computación
2. Modelos para variable dependiente dicotómica 2.1. Variables latentes
2.2. Modelos Logit y Probit
2.3. Estimación e interpretación de los coeficientes
2.4. Validación y contraste de hipótesis
3. Modelos para variable dependiente limitada 3.1. Censura y distribución truncada: algunos ejemplos
3.2. Estimación e inferencia en modelos con distribución truncada
3.3. Estimación e inferencia en el model
3.4. Selección muestral
4. Modelos para variable dependiente de respuesta múltiple 4.1. Algunos ejemplos
4.2. Respuesta múltiple nominal
4.3. Respuesta múltiple ordinal
4.4. Respuesta múltiple cardinal: Poisson, Binomial negativa y Poisson
5. Modelos de duración 5.1. Funciones de riesgo y supervivencia
5.2. Modelos en tiempo continuo
5.3. Modelos en tiempo discreto
5.4. Extensiones: dependencia de la duración y heterogeneidad inobservable
6. Modelos para datos de panel 6.1. ¿Qué son los datos de panel?
6.2. Modelos lineales para datos de panel
6.3. Modelos no lineales para datos de panel
6.4. Contrastes de especificación

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
20 0 20
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
18 0 18
Treballs
14 40 54
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura Filosofia de l'assignatura Descripció dels métodes d'avaluació Explicació dels objectius i continguts dels treballs
Sessió Magistral Explicació per part del professor de la teoria implicada en cada tema.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Anàlisi estadística amb el paquet estadístic Stata
Treballs Com a recopilació de l’assignatura es proposa a l’alumne la realització d’un treball a partir de dades reals on l'alumne pugui aplicar els diferents continguts treballats a classe i conclogui amb un informe on es presentin les principals conclusions obtingudes a partir de l’estudi de les dades

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Treballs
Descripció
L'atenció personalitzada te per objectiu guiar a l'alumne per adquirir els coneixaments teòrics i pràctics de l'assignatura. Tanmateix, part de l'atenció personalitzada també te com objectiu guiar a l'alumne en la realització dels treballs.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Document de treball 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Maddala, G.S., Limited-Dependent and Qualitative Variables in Econometrics, Cambridge University Press, 1983
Wooldridge, J.M., Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data, MIT Press, 2002
Greene, W.G., Análisis Econométrico, Prentice Hall, 2000
, , ,
Maddala, G.S. , Limited-Dependent and Qualitative Variables in Econometrics , Cambridge University Press , 1983

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent