Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
AP5 |
Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca. |
|
AR2 |
Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques. |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC12 |
Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC16 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o emprenedoria). |
Objectius |
Competències |
Entendre i conèixer l'empresa com a realitat socioeconòmica. |
AC1 AC3 AP1
|
BC5 BC6 BC14 BC16
|
CC2
|
Definir la figura d'empresari i entendre el seu rol com a agent econòmic. |
AC1 AC2 AC3 AP4 AR2
|
BC1 BC4
|
CC6
|
Entendre i interessar-se pel món dels negocis i l'empreneduria. |
AC2 AP1 AP2 AP5
|
BC1 BC2 BC6 BC11 BC13 BC14
|
CC2 CC6
|
Identificar i analitzar els factors de l'entorn. |
AC3 AC4 AR1 AR2 AR3
|
BC5 BC6 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC6
|
Explicar i analitzar la competitivitat de les empreses en el mercat actual. |
AC3 AP1 AP3 AP5
|
BC1 BC3 BC11 BC14
|
CC2 CC3
|
Introduir els subsistemes de producció, finançament i administració de l'empresa. |
AC3 AR2 AR4 AR5
|
BC4
|
|
Utilitzar els conceptes desenvolupats a classe per entendre i resoldre casos de la realitat empesarial. |
AC3 AR1 AR2 AR3
|
BC1 BC4 BC5 BC6
|
CC1 CC3 CC6
|
Analitzar críticament els arguments que apareixen en articles d'actualitat empresarial. |
AC4 AP1 AP2 AR1 AR2
|
BC4 BC6 BC13
|
CC1 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: EMPRESA I EMPRESARI |
1.1 Introducció conceptual a l'empresa: organització i sistema
1.2 Funcions de l'empresa com a agent econòmic
1.3 Classes d'empreses
1.4 La figura de l'empresari i de l'emprenedor. El pla d'empresa
|
Tema 2: L'ENTORN EMPRESARIAL |
2.1 L'entorn: Concepte, naturalesa i factors
2.2 La resposta de l'empresa a l'entorn: La direcció estratègica
2.3 Eines d'anàlisi de l'entorn
2.4 L'ètica i la responsabilitat social corporativa |
Tema 3: LA COMPETITIVITAT EMPRESARIAL |
3.1 Competitivitat: Conceptes bàsics i anàlisi
3.2 Recursos i capacitats de l'empresa
3.3 Estratègies competitives i de creixement |
Tema 4: ELS SUBSISTEMES EMPRESARIALS |
4.1 Subsistema d'administració
4.2 Nivells i funcions de decisió administrativa
4.3 El subsistema productiu i d'operacions
4.4 Anàlisi de la productivitat
4.5 Subsistema financer i d'inversió
4.6 Rentabilitat i anàlisi de ratis
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Debats |
|
3 |
3 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
30 |
50 |
Treballs |
|
0 |
6 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
6 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0.5 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves pràctiques |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l'assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen amb els objectius de l'assignatura, metodologia docent, bibliografia recomenada i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
Activitats proposades i discussió de temes d'actualitat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisis, reolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs proposats als alumnes que inclouran la realització d'exercicis i la resolució de supòsits. Es fomentarà l'ús de bases de dades, internet i fonts d'informació relacionades amb el contingut de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i debat a classe de temàtiques plantejades pel professor. |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Debats |
Treballs |
|
Descripció |
Seguiment i orientació individual del alumne. Temps reservat per atendre i resoldre dubtes a les hores de consulta establertes en el despatx dels professors. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Es proposaran treballs en grup o individuals per realitzar fora de l'aula, que seran de caràcter obligatori i que podràn ser exposats a l'aula.
La nota final s'obtindrà determinant la mitjana de les qualificacions obtingudes en els treballs i l'exposició del mateixos.
|
35% |
Presentacions / exposicions |
Participació pro-activa de l'alumne de forma individual en els debats i activitats específiques proposades i resoltes dins l'aula |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa i breu mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. |
25%
|
Proves pràctiques |
Activitats, problemes o casos a resoldre. l'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La qualificació en la 2a convocatòria s'obtindrà com aquella que resulti ser més alta entre les dues següents: a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen). b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 50%) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les presentacions / exposicions (que pondera un 15%) i dels treballs (que ponderen un 35%). |
Bàsica |
E. Bueno Campos, Curso básico de economía de la empresa: un enfoque de organización., Pirámide, 2002
A.M. Castillo Clavero, Introducción a la economía y administración de empresas., Pirámide, 2003
A. Aguirre Sádaba, Fundamentos de economía y administración de empresas., Pirámide, 1992
J. Díez de Castro; C. lópez Redondo; B. Barreiro Fernández y M.A. López Cabarcos, Administración de Empresas. Dirigir en la sociedad del conocimiento., Pirámide, 2002
|
|
Complementària |
E. Bueno; I. Cruz y J.J. Durán, Economía de la empresa: análisis de las desiciones empresariales., Pirámide, 15ª edición 1992
E. Pérez Gorostegui, Economía de la empresa aplicada., Pirámide, 1990
M.J. Hernandez Ortiz, Casos prácticos de administración y organización de empresas., Pirámide, 2000
S. García Moreno; J.J. Nájera sánchez y M. Rico García., Organización y administración de empresas. Una visión práctica., ESIC, 2001
J. García del Junco y C. Casanueva Rocha, Prácticas de la gestión empresarial., Mc Graw-Hill, 2000
E. Martín; J.L. Galán; V. Barroso y J. Cossío, Problemas de economía de la empresa., Pirámide, 1996
E. Díez de Castro; J.L. Galán y E. Martín, Introducción a la economía de la empresa., Pirámide, 2 volumenes 1996
E. Pérez Gorostegui, Economía de la empresa: introducción., Ceura, 1994
A.S. Suárez, Curso de introducción a la economía de la empresa., Pirámide, 1991
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|