Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
AP5 |
Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca. |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC12 |
Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectius |
Competències |
Ampliar coneixements dintre de la Gestió de Persones |
AC1 AC3 AP3
|
BC2 BC5 BC14
|
CC1 CC2
|
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu |
AC1 AP1 AP3 AR3
|
BC2 BC13
|
CC1 CC2
|
Veure l'aplicació empresarial dels diferents aspectes referents al comportament organitzatiu |
AC1 AC2 AC3 AP2 AP3
|
BC5 BC6 BC7 BC14
|
CC3
|
Reconeixer el component estratègic de la GEstió de les Persones dintre de les organitzacions |
AC3 AC4 AP1 AP4 AP5
|
BC4 BC5 BC15
|
CC1 CC3
|
Ser capaç d'aplicar els coneixements adquirits en situacions reals que es puguin produir dintre del mon empresarial |
AC2 AC3 AC4 AP5 AR1
|
BC4 BC6 BC11 BC12
|
CC1 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. Gestió estratègica de recursos Humans
|
1.1 Definicions
|
2. Comportament Organitzatiu (1)
|
2.1 Motivació
2.2 Comunicació
2.3 Gestió d'equips |
3. Comportament Organitzatiu (2)
|
3.1 Lideratge Organitzacional |
4. Gestió del canvi
|
4.1 Definicions
4.2 Tipologies
4.3 Aplicació estratègica a l'empresa |
5. Gestió del coneixement
|
5.1 Definicions
5.2 Tipologies
5.3 Aplicació estratègica a l'empresa |
6. La Gestió de Recursos Humans Internacional |
6.1 Assumtes inter-culturals
6.2 Dimensions inter-culturals |
7. El Futur de la Gestió de Persones. |
7.1 Noves tendències |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
|
Sessió Magistral |
|
0 |
0 |
0 |
Presentacions / exposicions |
|
0 |
0 |
0 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
0 |
0 |
Debats |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
0 |
0 |
Proves pràctiques |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal d'uniformaitzar coneixement i coneixer la situació actual de la Gestió de Persones |
Sessió Magistral |
S'emprarà per introduir els conceptes teòrics. S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions |
Presentacions / exposicions |
les pràctiques que es realitzaran s'exposaran davant dels companys per desprès debatre les conclusions |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es s'analitzaran casos i situacions reals o ficticies i es resoldran mitjançant les TIC |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposaran situacions i casos relacionats amb la teoria als que s'haurà de aportar solucions. |
Debats |
Els resultats i conclusions de les pràctiques realitzades seran sotmesos a debat entre els diferents companys de classe, moderats per la professora |
|
Descripció |
Pes |
Altres |
Durant el curs es realitzaran diferents pràctiques que s'hauran de defensar davant de la resta de la classe, i debatre les solucions i conclusions aportades. El valor d'aquestes proves representarà el 40% del valor de la nota en 1ª convocatòria Es realitzarà una prova tipus test i un cas pràctic que puntuaran el 60% de la nota final. |
40%
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes respondran un test teòric i un cas pràctic. La nota d'aquest examen representarà el 100% de la nota de la 2ª convocatòria. |
Bàsica |
Leal Millan A., El factor Humano en las relaciones laborales, Piramide, 1999
Porret Gelabert, M., Recursos Humanos. dirección y Gestión de personas en las organizaciones, ESIC editorial, 2006
Tyson, S.; Jackson, T., The essence of Organizational Behaviour, prentice Hall international, 1992
Jackson, S.; Schuler, R., Managing Human Resources: Through Strategic Partnerships (Managing Human Resources Through Strategic Partnerships), South-Western College Publishing,U.S, 2005
Armstrong, M., Managing people, Kogan Page, 1998
Newstrom, J.W.; Davis, K., Organizational Behaviour, McGraw Hill Inc., 1993
, Capital Humano, ,
, People Management, ,
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
Mike Losey (Editor), Dave Ulrich (Editor), Sue Meisinger (Editor), The Future of Human Resource Management: 64 Thought Leaders Explore the Critical HR Issues of Today and Tomorrow, Material, 2005
|
|
Complementària |
|
|
|