Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
AP5 |
Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional. |
|
Recerca |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectius |
Competències |
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà |
AC3 AC4 AP1 AP4 AP5
|
BC4 BC5 BC15
|
CC1 CC3
|
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu, i d'altres aspectes intangibles crucials per una bona gestió empresarial |
AC1 AP1 AP3 AR3
|
BC2 BC13
|
CC1 CC2
|
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones |
AC1 AC2 AC3 AP2 AP3
|
BC5 BC6 BC7 BC14
|
CC3
|
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions |
AC2 AP2 AP5
|
BC2 BC4 BC6 BC11
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. |
1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.
|
2. Diferències individuals, rols i identitat.
|
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalitat.
2.2. Rols.
2.3. Identitat.
2.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
3. Motivació.
|
3.1 Teories de motivació.
3.2. Relació amb polítiques de GRH.
3.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
4. Processos perceptius i comunicació. |
4.1. Processos perceptius.
4.2. L'eficàcia de la comunicació humana. Dificultats.
4.3. Relació amb comunicació organitzativa i polítiques GRH.
4.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
5. Emocions i estrés. |
5.1. Emocions en l'àmbit laboral.
5.2. Contracte psicològic i "emotional labour".
5.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
5.4. Estrés, eutress i distress.
5.5. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
5.6. Aplicació estratègica a l'empresa. |
6. Grups i treball en equip. |
6.1. Grups i comportament grupal.
6.2. Treball en equip.
6.3. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
6.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
7. Lideratge. |
7.1 Teories de lideratge.
7.2. Assolir el compromís.
7.3. Relació amb pràctiques de GRH.
7.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
8. Cultura organitzativa. |
8.1. Cultura organitzativa.
8.2. Influència d'aspectes culturals en la GRH.
8.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
9. Gestió del canvi. |
9.1. Gestió del canvi.
9.2. Relació amb pràctiques de GRH, cultura i estructura.
9.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
10. Gestió del coneixement i SHRD. |
10.1. Gestió del coneixement.
10.2. L'organització que aprèn.
10.3. Strategic Human Resource Development.
10.4. Relació amb polítiques de GRH.
10.5. Aplicació estratègica a l'empresa. |
11. Relacions de poder i negociació. |
11.1. El poder i les relacions de poder.
11.2. Negociació.
11.3. Relació amb estructura i relacions laborals.
11.4. Aplicació estratègica a l'empresa.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
0 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
24 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
10 |
26 |
Debats |
|
4 |
6 |
10 |
Estudis previs |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
14 |
15 |
Proves pràctiques |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Sessió Magistral |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat. |
Presentacions / exposicions |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial. |
Debats |
Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent. |
Estudis previs |
Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent. |
|
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Consisteix en la síntesi i anàlisis crític d'articles científics sobre un tema en particular. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
Tipues test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. |
30% |
Proves pràctiques |
Pregunta relacionada amb els continguts impartits en les presentacions realitzades durant el curs. |
10% |
Altres |
|
s. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
2ª convocatòria: 100% examen. Aquest examen comprèn un test (60%) que avalúa l'adquisició dels coneixements teòrics impartits i un cas pràctic (40%) que avalúa l'aplicació d'aquests coneixements. Per presentar-se a l'examen de 2ª convocatòria és requisit imprescindible per realitzar aquest examen l'entrega de 4 dels casos pràctics realitzats al llarg del curs (a Moodle). Tant per la 1ª com per la 2ª convocatòria és imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja. |
Bàsica |
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
, Capital Humano, ,
, People Management, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIRECCIÓ DE RECURSOS HUMANS/165092105 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomanable hacer cursat prèviament Direcció de Recursos Humans |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|