DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA Codi 165092116
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2007)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN ., GERARD ANTHONY
Adreça electrònica gerard.ryan@urv.cat
Professors/es
RYAN ., GERARD ANTHONY
Web
Descripció general i informació rellevant Introdueix les tècniques qualitatives de la recerca i considera les situacions adequades pel seu ús en les investigacions científiques.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals.
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions.
  AP2 Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions.
  AP3 Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques.
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC8 Autoestima professional: comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat.
  BC12 Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC13 Aprendre a aprendre.
  BC14 Planificació i organització.
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
  BC16 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entender las asunciones básicas del paradigma de investigación cualitativo AR1
BC13
Conocer el nivel de aplicación del paradigma cualitativo en la investigación empresaria actual AC1
AC2
AR2
CC3
Iniciar a los alumnos en el diseño de la investigación AR1
AR2
BC1
BC2
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Ayudar a los estudiantes a desarrollar habilidades de recopilación y análisis de datos cualitativos. AP1
AP2
AP3
AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC13
BC14
BC16
CC2
CC4
CC5
Introducir a los estudiantes en las implicaciones metodológicas y éticas de las asunciones de la investigación cualitativa AR1
AR2
BC3
BC6
BC12
BC13
CC3

Continguts
Tema Subtema
1: Introduction to Qualitative Research
2: In-depth Interviews
3: Focus Groups
4: Research Diaries

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Seminaris
9 13.5 22.5
Presentacions / exposicions
3 4.5 7.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
3.2 4.8 8
Treballs
13 19.5 32.5
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del programa de la asignatura, explicación de sus contenidos y exposición de su desarrollo y método de evaluación.
Seminaris Presentación y discusión en profundidad de un tema sobre la base de una selección de artículos trabajados previamente por el alumano.
Presentacions / exposicions Presentación de las críticas de los distintos trabajos y discusión entre grupos.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Ejercicios de práctica metodologica
Treballs Trabajo de investigación cooperativo

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Se fijarán sesiones de tutorización de proyecto por grupo. Para consultas individuales del alumno se realizará previa cita concertada con el profesor.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Participació activa a classe 5%
Presentacions / exposicions Part dels 2 treballs d'avaluació continuada 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació activa a classe 5%
Treballs 2 treballs d'avaluacio continuada
40%
Altres

Examen Final

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , Selección artículos de aplicación metodológica, Espacio moodle de la asignatura,
García, E (Comp), Fundamentos de técnicas cualitatiavs de investigación (Lecturas), ,

Complementària Janesick, Valerie J., "Stretching" exercices for qualitative researchers, 2003, sage, london
Gbirch, Carol, Qualitative data analysis, 2007, sage, london
Boje, D., Narrative Methods for Organization and Communication Research, 2001, Sage, London
Silverman, D, Qualitative Research:Theory, Method and Practice, 2004, Sage, London
Berg, B, Qualitative Research for the Social Sciences, 1998 (3ª edición), Allyn Bacon

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent