DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL Codi 165092119
Ensenyament
Direcció Estratègica de l´Empresa (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN -, GERARD ANTHONY
Adreça electrònica gerard.ryan@urv.cat
anabeatriz.hernandez@urv.cat
Professors/es
RYAN -, GERARD ANTHONY
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
Web
Descripció general i informació rellevant S'estudien les tècniques disponibles a la direcció estratègica de l'empresa per tal de facilitar el procés de decisió.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  AC4 Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals.
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions.
  AP2 Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions.
  AP3 Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques.
  Recerca
  AR5 Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC8 Autoestima professional: comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AC4
AR5
BC1
BC4
AC2
BC4
BC6
BC7
BC11
CC2
CC5
AP1
AP2
AP3
BC4
BC6
BC8
CC3
CC5

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1. Repaso conceptos Estrategia. 1.1 Análisis interno.
1.2 Análisis externo
1.3 Análisis DAFO
1.4 Implantación.
TEMA 2. Organización-cambios organización 2.1. Estrategia-estructura-comportamiento.
2.2. Entorno y organización
TEMA 3. Innovación TEMA 3. Innovación
3.1. Concepto de innovación empresarial.
3.2. Tipología de innovación empresarial
3.3. La innovación dentro de la estrategia empresarial
TEMA 4. Finanzas 4.1. Principales indicadores financieros.
4.2. Principales productos financieros.
4.3. Finanzas dentro de la estrategia empresarial

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
 
Sessió Magistral
8 12 20
Resolució de problemes, exercicis
14 21 35
 
Atenció personalitzada
1 1.5 2.5
 
Proves de Desenvolupament
2 3 5
Proves pràctiques
4 6 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessión de introducción i presentación de la assignatura
Sessió Magistral Exposición de los contenidos de la asignatura
Resolució de problemes, exercicis Formulación, análisis, reolución y debate de problemas o ejercicios relacionados con la temática de la asignatura

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutoria personalitzada sobre el progrés de l'estudiant

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de Desenvolupament Test de conocimientos 30
Proves pràctiques Evolución de la empresa:
-Presentación de la estrategia y de los resultados obtenidos (último día de clase):
70
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Se seguirán los siguientes criterios: -Test de conocimientos: -Asistencia a clase y participación activa (al tratarse de una asignatura básicamente experiencial): -Evolución de la empresa: -Presentación de la estrategia y de los resultados obtenidos (último día de clase):


Fonts d'informació

Bàsica

Fuentes de información

B. J. Hodge, W. P. Anthony, L. M. Gales: Teoría de la organización: unenfoque estratégico. Prentice may (2001), 5ª Edición.

Johnson, G;Scholes, Kevan; Whittington, R.: Dirección Estratégica. Prentice Hall (2006),7ª Edición.

Strickland,T.: Administración Estratégica. McGraw-Hill (1999), 11ª Edición.

Harrison, J;John, C.: Fundamentos de la dirección estratégica. Thomson (2002), 2ªEdición.

Simona, R.:Las claves de las organizaciones de alto rendimiento. HBS Press. EdicionesDeusto (2006).

www.2jt.biz

Complementària

Recomanacions