DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura TREBALL DE FI DE MÀSTER:PROJECTE EN EMPRESA Codi 165092120
Ensenyament
Direcció Estratègica de l'Empresa (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
21 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Adreça electrònica ramonmaria.burrut@urv.cat
Professors/es
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant Projecte de pràctiques en les empreses o un projecte pràctic de consultoria.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals.
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  AC3 Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials.
  AC4 Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals.
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions.
  AP2 Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions.
  AP4 Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic.
  AP5 Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional.
  Recerca
  AR1 Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca.
  AR2 Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques.
  AR3 Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació.
  AR5 Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat: aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC13 Aprendre a aprendre.
  BC14 Planificació i organització.
  BC16 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional.
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o emprenedoria).

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d'empreses i de les seves àrees funcionals. AC1
AC2
AC3
AP2
AP4
AP5
AR2
AR3
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos AC2
AP2
AP5
AR1
AR2
AR5
Aplicar mètodes d'anàlisi i de presa de decisions empresarials. AC2
AP1
AR2
BC4
BC11
BC14
CC2
CC4
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions AC2
AC3
AC4
BC2
BC3
BC4
BC6
BC7
BC11
BC13
BC14
BC16
CC1
CC2
CC4
Iniciar-se en la realització de projectes de consulturia i en la pràctica profesional AC3
AC4
AR1
AR5
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC11
BC13
BC14
BC16
CC1
CC2
CC4
CC5
Interpretar i analitzar i sistematizar les dades i derivat-ne conclusions científiques. AC1
AC4
AP1
AR1
AR3
BC2
BC3
BC4
BC11
BC14
BC16
CC4
CC6

Procediments de selecció
Procediments

Cada empresa tria la persona o persones que realitzaran les funcions de tutors de l'alumne durant la seva estada de pràctiques.

Dins de la facultat, son els diferents departaments els qui assignen el coordinador i els diferents tutors acadèmics de l'assignatura.

L'assignació de la posició de pràctiques es realitzarà en l'ordre en què hagi triat l'estudiant:

En el cas del pràcticum, l'estudiant realitzará la seva estada durant 630 hores totals amb la presentació d'un informe final.

En el cas del projecte de consolturia, l'alumne tria un projecte a desemvolupar i exposar en el lloc de treball.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Estada / execució de pràctiques 617 0 617
Selecció de posició de pràctiques 0 0 0
Relació amb el tutor de pràctiques intern 6 0 6
Treballs 4 0 4
Mecanismes de coordinació i seguiment 2 0 2
 
Relació amb el tutor de pràctiques extern 0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió Informativa
Estada / execució de pràctiques Cursar l'assignatura del pràcticum,suposarà la realització de les pràctiques a l'empresa durant el periode establert, per la facultat, amb un total de 617 hores i amb la presentació d'un informe final, ha on l'alumne resumeix les caracteristiques de l'empresa on ha realitzat les pràctiques i descriu les tasques i funcions que hi ha desenvolupat.

Cursar l'assignatura del projecte de consultoria, suposarà la realització d'un projecte sobre l'empresa ha on traballa l'alumne, a desenvolupar i exposar en el lloc de treball.
Selecció de posició de pràctiques L'alumne selecciona i ordena les posicions de pràctiques que més s'adeqüen als seus interessos.
Relació amb el tutor de pràctiques intern L'alumne manté una sèrie d'entrevistes amb , el seu tutor de la facultat en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques.
Treballs Cursar l'assignatura del pràcticum,suposarà la realització de les pràctiques a l'empresa durant el periode establert, per la facultat, amb la presentació d'un informe final, ha on l'alumne resumeix les caracteristiques de l'empresa on ha realitzat les pràctiques i descriu les tasques i funcions que hi ha desenvolupat.

Cursar l'assignatura del projecte de consultoria, suposarà la realització d'un projecte sobre l'empresa ha on traballa l'alumne, a desenvolupar i exposar en el lloc de treball. entre el tutor de l'empresa i el coordinador de les pràctiques i un tutor intern de la facultat.
Mecanismes de coordinació i seguiment
Relació amb el tutor de pràctiques extern L'alumne ha de mantenir una relació directa i continuada amb el seu tutor dins de l'empresa perquè és la persona que l'orientarà durant el desenvolupament de les pràctiques.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Mecanismes de coordinació i seguiment
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Activitats Introductòries
Estada / execució de pràctiques
Descripció
Es realitzarà la coordinació i seguiment de l'alumnat a través del coordinador i el tutor acadèmic del departament de gestió d'empreses i un tutor responsable dins de l'empresa on realitza les pràctiques.Ambdós tutors es responsabilitzarán de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració del pràcticum. Es realitzarà la coordinació i seguiment de l'alumnat que desenvolupi el projecte de consultoria, a través del coordinador i el tutor acadèmic, del departament de gestió d'empreses i un tutor responsable dins de l'empresa on es desenvolupa aquest projecte. El coordinador del pràcticum i del projecte de consultoria, atendrà consultes de forma individualitzada d'aquells alumnes que requereixin d'orientació per a triar el projecte de consultoria o be tenen dubtes del tipus d'activitat o departament on volen fer-les, o simplement s'interessen pel desenvolupament del pràcticum.

Avaluació
  Descripció Pes
Altres

Pràcticum: El tutor de l'empresa i el tutor academic comparteixen amdós la supervissió de les tasques realitzades pel l'alumne, vetllant per la seva formació. La qualificació de l'alumne es basa en l'avaluació que fa l'empresa de les tasques realitzades. I de la qualificació que fa el coordinador- tutor del departament de gestió d'empreses de l'informe resumen que realitza l'alumne al final del pràcticum. Projecte de consultoria: La qualificació del projecte es basa en l'avaluació que fa l'empresa i el coordinador academic i la defensa que realitza l'estudiant del projecte a l'empresa, devant dels tutors d'empresa i els tutors academics.







70%



30%




100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Mitjançant la pàgina WEB de la facultat de ciencies econòmiques i empresarials, a l'apartat  "MASTERS OFICIALS"

Complementària

Recomanacions