Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Conèixer els processos de disseny, fabricació i verificació de sistemes microelectrònics en general i sistemes MEMS o amb sensors en particular. |
|
AR2 |
Entendre les especificacions d'un sistema electrònic amb dispositius semiconductors, sensosr i/o MEMS. |
|
AR4 |
Avaluar diferents alternatives d'implementació d'un sistema MEMS i escollir-ne la més apropiada en funció de les especificacions del problema. |
|
AR5 |
Utilitzar eficaçment eines de simulació de circuits i de simulació de sistemes dinàmics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectius |
Competències |
Analitzar software desenvolupat en ensamblador per microprocesadors |
AR1 AR2 AR4 AR5
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC8
|
CC2
|
Comprende el disseny de hardware per sistemes basats amb microprocesadors |
AR1 AR2 AR4 AR5
|
BC2 BC3 BC4
|
|
Analitzar les eines del disseny hardware digital basat en VHDL |
AR1 AR2 AR4
|
BC1 BC2 BC4
|
CC2
|
Seleccionar el dispositiu logic programable addient per una applicacio |
AR1 AR2
|
BC1 BC2
|
CC1 CC2
|
Valorar el compromís eficiència/cost econòmic |
AR1 AR2
|
BC1 BC2
|
CC1 CC2
|
Utilitzar datasheets per microprocesadors i FPGAs |
AR1 AR2
|
BC1 BC2 BC3
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
Introducción |
Introducción a los sistemes electrònicos digitales
Alternativas actuales en la implementación de sistemes
digitales |
Microprocessadores |
Sistemes electrònicos digitales basados amb microprocessadores. El MC68000: Arquitectura i programación. Modos de direccionamiento. Conjunto de instrucciones. Excepciones e interrupciones |
Dispositivos lógicos programables y diseño de alto nivel HDL |
Arquitecturas básicas de los dispositivos lógicos programables: PLD, CPLD, FPGA.
Caracteristicas de los dispositivos para la decisión adecuada del componente para una aplicación.
Ejemplos de arquitecturas de dispositivos comerciales.
Ventajas e inconvenientes de los HDLs.
Flujo de diseño basado en lenguajes HDL: entrada, simulación, síntesis, placement & routing, verificación, programación
|
Metodologias de diseño de alto nivel en HDLs |
Niveles de abstracción
Dominios de descripción
Flujo de diseño HDL |
VHDL |
Introducción.
Elementos del VHDL.
Unidades de diseño.
Librerias STD y WORK.
Testbench.
Tipos de datos.
Operadores. Identificadores. Literales. Comentarios. Atributos. Objetos: constantes,variables,señales,alias,funciones,procedimientos
Descripción estructural, RTL, comportamiento |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
Estudis previs |
|
0 |
6 |
6 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
6 |
8 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació
del programa de l'assignatura i les indicacions principals a tenir en
compte per superar-la. |
Sessió Magistral |
Exposición mediante transparencias, de los contenidos teóricos del temario |
Estudis previs |
Estudio previo e informe final de las prácticas |
Pràctiques a laboratoris |
Práctica sobre microprocesadores |
Pràctiques a laboratoris |
Práctica sobre VHDL |
|
Pràctiques a laboratoris |
Atenció personalitzada |
Pràctiques a laboratoris |
|
Descripció |
Consultes relacionades amb els continguts teórics o de les sesions pràctiques |
|
|
Descripció |
Pes |
Estudis previs |
Vinculado a las prácticas de laboratorio
Incluye el informe final, una vez finalizada la práctica |
Imprescindible |
Pràctiques a laboratoris |
Práctica microprocesadores |
25% |
Pràctiques a laboratoris |
Práctica VHDL |
25% |
Proves objectives de tipus test |
Test sobre PLD y VHDL |
25%-30% |
Proves objectives de tipus test |
Test sobre Microprocesadores |
20%-25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Enrique Canto, Transparencias de clase, , 2005
|
|
Complementària |
S.A Pérez, E. Soto, S. Fernandez, Diseño de Sistemas Digitales con VHDL, Thompson, 2002
|
|
|