DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) INICIACIÓ A LA RECERCA Codi 175101113
Ensenyament
Enginyeria Electrònica (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
LLOBET VALERO, EDUARD
Adreça electrònica lluis.marsal@urv.cat
eduard.llobet@urv.cat
Professors/es
MARSAL GARVI, LUIS FRANCISCO
LLOBET VALERO, EDUARD
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer els tipos de presentació científica en congresos: poster, oral, key note, etc. BC1
BC4
BC6
BC8
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
Coneixer els tipus de publicacions: revistes, proceedings, resums, abstracts, revistes electròniques, etc. BC1
BC6
BC8
BC15
CC2
CC3
Saber estructurar i planificar un article d'investigació. BC1
BC2
BC6
BC11
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4
Coneixer i saber buscar informació en bases de bades científiques BC2
BC11
BC14
CC1
CC2
Coneixer i saber utilizar la informació d'una patent BC1
BC6
BC8
CC1
CC2
CC3
Saber planificar i estructurar projectes de recerca BC1
BC2
BC4
BC6
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
Realització d'un poster BC1
BC2
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4
Realització d'una presentació oral d'un article. BC1
BC2
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
Introducció
Tipus de publicacions científiques
Bases de bades científiques
Estructura i continguts d'un article
Presentacions a congresos: oral i poster
Patents
Projectes de recerca

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
34 51 85
Seminaris
4 8 12
Presentacions / exposicions
2 12 14
Treballs
4 105 109
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
6 12 18
Debats
4 2 6
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà els continguts, programació i métode d'evaluació de l'assignatura.
Sessió Magistral Presentació dels conceptes a impartir
Seminaris S'invitaran a diferents investigadors per a aportar els seus punstd e vista i experiencia.
Presentacions / exposicions L'alumne farà una presentació i un poster sobre un tema d'investigació.
Treballs Treballs. 1. Desenvolupar un projecte de recerca. 2. Tema d'investigació proposat a classe.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Utilizació d'eines informatiques per la cerca d'informació.
Debats Despres de cada seminari es farà un debat on es comentaran els seminaris.

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Descripció
L'alume podra resoldre els dubtes surgits de les sesions magistrals o en al seva preparació dels seus treballs, reunir-se amb el professor al despatx o mitjançat correu electrònc.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Es valorarà els posters i presentacions orals de l'alumne 30 %
Treballs ES valorarà els 2 treballs dels alumnes 35 % + 35 %
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Claus Ascheron and Angela Kickuth, Make your mark in science, 1st, Wiley-Interscience, 2004

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent