Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
|
AP2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
|
AP4 |
Identificar, formular i resoldre problemes d'enginyeria electrònica i automàtica en el camp industrial. |
|
AP5 |
Utilitzar les tècniques, habilitats i eines de l'enginyeria moderna necessàries per la pràctica en l'enginyeria electrònica i automàtica. |
|
AP8 |
Dissenyar els accionaments necessaris per actuar sobre un procés en funció dels sistemes de control implementats. |
|
AP13 |
Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Conèixer els processos de disseny, fabricació i verificació de sistemes microelectrònics en general i sistemes MEMS o amb sensors en particular. |
|
AR4 |
Avaluar diferents alternatives d'implementació d'un sistema MEMS i escollir-ne la més apropiada en funció de les especificacions del problema. |
|
AR5 |
Utilitzar eficaçment eines de simulació de circuits i de simulació de sistemes dinàmics. |
|
AR8 |
Conèixer els dispositius i circuits electrònics bàsics de tractament i conversió d'energia elèctrica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
1 Analitzar mecanismes d'aplicacions industrials
|
AP8
|
|
CC1 CC5
|
2 Modelitzar una cadena cinemàtica
|
AR5
|
|
CC2
|
3 Identificar problemes d'accionaments mecànics
|
AR4 AP4
|
|
|
4 Calcular la resposta cinemàtica d'un mecanisme
|
AP1
|
BC4
|
CC2 CC6
|
5 Calcular la resposta dinàmica d'un mecanisme |
AR5 AP1 AP2 AP5
|
BC4
|
|
6 Conèixer les diferents solucions que ofereix el mercat de mecanismes standard
|
AR1 AR8 AP4
|
BC14
|
|
7 Cercar solucions formant part d'un equip de treball
|
AP13
|
BC4 BC10 BC11
|
|
8 Dissenyar accionaments mecànics que responguin a una necessitat industrial |
AR1 AP13
|
BC1 BC8
|
CC4 CC6
|
Tema |
Subtema |
Màquines i mecanismes |
1.1 Introducció
1.2 Definicions
1.3 Classificació dels parells cinematics
1.4 Representació simbòlica dels elements
1.5 Esquematització. Modelització
1.6 Exercicis resolts
1.7 Exercicis per resoldre
|
Mobilitat |
2.1 Introducció
2.2 Tipus de moviment d’un mecanisme
2.3 Graus de llibertat.
2.3.1 Determinació dels graus de llibertat
2.3.2 Redundàncies
2.4 Mecanismes plans
2.4.1 Llei de Grashof
2.4.2 Inversió cinemàtica
2.4.3 Punt mort
2.4.4 Avantatge mecànic
2.5 Funcionament del programa WinMec
2.6 Exercicis resolts
2.7 Exercicis per resoldre
|
Cinemàtica de mecanismes (I) |
3.1 Introducció
3.2 Posició i desplaçament
3.2.1 D’un punt
3.2.2 Del sòlid
3.3 Velocitat
3.3.1 D’un punt
3.3.2 Del sòlid
3.4 Mètode de les velocitats relatives
3.4.1 Entre dos punts
3.4.2 D’una baula
3.5 Cinema de velocitats
3.6 Exercicis resolts
3.7 Exercicis per resoldre |
Cinemàtica de mecanismes (II) |
4.1 Introducció
4.2 Velocitat de rotació
4.2.1 Definició de CIR
4.3 Teorema dels 3 centres o de Kennedy
4.3.1 Aplicació a parells superiors
4.4 Acceleracions
4.4.1 Acceleració d’un punt
4.4.2 Acceleració de dos punts d’un sòlid rígid
4.4.3. Polígon d’acceleracions
4.5 Exercicis resolts
4.6 Exercicis per resoldre
|
Estudi de forces (Estàtica) |
5.1 Introducció
5.2 Forces. Tipus de forces. Representació
5.3 Moment d’una força.
5.4 Tipus de lligadures
5.5 Equilibri estàtic
5.5.1 D’un punt
5.5.2 D’un sòlid
5.5.3 D’un sistema de sòlids
5.6 Forces de fregament
5.7 Mètode de les potències virtuals
5.8 Exercicis resolts
5.9 Exercicis per resoldre |
Dinàmica de mecanismes |
6.1 Introducció
6.2 Dinàmica del punt
6.3 Dinàmica del sòlid rígid
6.3.1 Moviment pla d'un sòlid
6.3.2 Principi de D’Alambert. Equilibri dinàmic
6.4 Mètode de les potències virtuals
6.5 Reducció dinàmica a un punt
6.6 Reducció dinàmica a un eix
6.7 Exercicis resolts
6.8 Exercicis per resoldre |
Transmissió del moviment (Engranatges i lleves) |
.1 Introducció
7.1 Tipus d’engranatges
7.2 Paràmetres que caracteritzen un engranatge
7.3 Trens d’engranatges
7.4 Engranatges epicicloidals
7.5 Mecanismes de lleves
7.5.1 Estudi tipològic
7.5.2 Anàlisis cinemàtica
7.5.3 Disseny de lleves
7.6 Funcionament del programa Dynacam
7.7 Exercicis resolts
7.8 Exercicis per resoldre
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
4 |
4 |
Treballs |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
3 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i el seu desenvolupament i avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica d’un tema i resolució de problemes associats a tall d’exemple |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes proposats pel professor aplicació directa dels coneixements teòrics exposats, de forma autònoma o col·lectiva
|
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes de forma autònoma i individual per a ser lliurats al professor, que els corregirà i avaluarà |
Pràctiques a través de TIC |
resolució de problemes amb programes de disseny especialitzats |
Treballs |
Disseny d'una lleva per diferents mètodes |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
atenció al despatx 207 |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes de forma autònoma i individual per a ser lliurats al professor, que els corregirà i avaluarà |
15 % |
Pràctiques a través de TIC |
Inclòs en la resolució de problemes anterior. |
imprescindible |
Treballs |
Projecte on es dissenyarà un mecanisme |
15% |
Proves pràctiques |
Examen sobre problemes |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Proves sobre diferents preguntes curtes vinculades al temari |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Cardona, Salvador, Teoria de màquines, Edicions UPC, 0
Simón, A., Fundamentos de teoria de máquinas, Editorial Bellisco, 0
Shigley, J. E., Teoria de máquinas y mecanismos, McGraw Hill, 0
Beer - Johnston, Mecánica vectorial para ingenieros - Estática, McGraw Hill, 0
|
|
Complementària |
Calero, Roque, Fundamentos de mecanismos y máquinas para ingenieros, McGraw Hill, 0
Mabie-Reinholtz, Mecanismos y dinámica de maquinária, Editorial Limusa, 0
, www.winmecc,com, , 0
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CONTROL I PROGRAMACIÓ DE ROBOTS/17022004 |
|
|