Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, ciència i enginyeria. |
|
AP2 |
Dissenyar i desenvolupar experiments científics, així com analitzar i interpretar dades i resultats. |
|
AP3 |
Dissenyar un sistema, component o procés de l'àmbit de l'electrònica i de l'automàtica per a complir les especificiacions requerides. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Conèixer els processos de disseny, fabricació i verificació de sistemes microelectrònics en general i sistemes MEMS o amb sensors en particular. |
|
AR2 |
Entendre les especificacions d'un sistema electrònic amb dispositius semiconductors, sensosr i/o MEMS. |
|
AR3 |
Aplicar les tècniques bàsiques de modelització de circuits electrònics de potència. |
|
AR4 |
Avaluar diferents alternatives d'implementació d'un sistema MEMS i escollir-ne la més apropiada en funció de les especificacions del problema. |
|
AR5 |
Utilitzar eficaçment eines de simulació de circuits i de simulació de sistemes dinàmics. |
|
AR6 |
Dissenyar i implementar microsistemes que compleixin unes especificacions prefixades. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel·lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Calcular la cinemàtica directa de robots manipuladors industrials |
AR1 AR2 AR4 AP3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC12 BC13
|
CC2
|
Analitzar les característiques tècniques dels robots industrials |
AR1 AR2 AR5 AR6 AP2 AP3
|
BC2 BC3 BC4 BC12 BC13
|
CC2 CC5
|
Calcular la cinemàtica directa de robots manipuladors industrials |
AR1 AR2 AR4 AR5 AP3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC12
|
CC2
|
Calcular el model dinàmic d'un robot manipulador industrial |
AR1 AR2 AR4 AR5 AP3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC12 BC13
|
CC2
|
Generar trajectòries i control en un robot manipulador industrial |
AR1 AR2 AR4 AR5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC12 BC13
|
CC2
|
Programar, utilitzar i aplicar robots industrials en tarees específiques |
AR1 AR2 AR3 AR4 AR5 AR6 AP1 AP2 AP3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC9 BC11 BC12 BC13
|
CC2 CC5
|
Tema |
Subtema |
ESTRUCTURA D'UN ROBOT MANIPULADOR. |
Morfologia. Adaptació a l’entorn. Actuadors. Sensors interns. (6 h) |
EINES MATEMÀTIQUES DE LOCALITZACIÓ ESPACIAL |
Relacions entre sistemes de coordenades. Rotacions i traslacions d'un sistema respecte a l'altre. Matrius homogènies. Paràmetres d'una articulació. (4 h) |
CINEMÀTICA DEL ROBOT. |
Cinemàtica directa i inversa.(8 h) |
DINÀMICA DEL ROBOT. |
Mètode de Lagrange-Euler. (4 h) |
PROGRAMACIÓ DEL ROBOT |
Planificació de trajectòries (4 h) |
CONTROL DINÀMIC DEL ROBOT |
Control PID i per parell calculat. (4 h) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
35 |
65 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
20 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
5 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Funcionament de l'assignatura.
Temari
Bibliografia
Mètode d'avaluació |
Sessió Magistral |
Classes magistrals mitjançant presentació multimèdia |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Projeccció de videos d'aplicacions industrials de robòtica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes exemple per aprofundiment dels conceptes teòrics.
Resolució problemes proposats. |
Resolució de problemes, exercicis |
L'alumne resol a casa una sèrie de problemes que el professor corregirà individualment o en grup. |
Pràctiques a laboratoris |
Implementació d'aplicacions clàssiques de robòtica a la indústria mitjançant la programació de robots manipuladors industrials. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a laboratoris |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada dels dubtes de les sessions magistrals o de problmes es realitzaran durant les hores de consulta del professor corresponent.
L'atenció personalitzada de les pràctiques de laboratori es realitzarà de manera contínua durant la realització de les mateixes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació i qualitat de la solució proposta |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
Problemes proposats per resoldre individualment |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
Seguiment del desenvolupament. Qualitat de la solució obtinguda.
Memòria de les pràctiques |
25 |
Proves de desenvolupament |
Avaluació de les respostes |
65 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Nota: - La mitjana entre les diferents proves de desenvolupament només es realitzarà si llur nota >= 4,0. - Les pràctiques de laboratori s'han d'aprovar a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Iñigo, R.; Vidal, E., Robots Industriales Manipuladores, Edicions PUC, 2002
|
|
Complementària |
A.Barrientos, L.Peñin, C.Balager y R.Aracil, Fundamentos de robótica, McGraw Hill, 1997
Ollero, A., Robótica: Manipuladores y Robots móviles., Marcombo, 2001
Sciavicco, L.; Siciliano, B., Modeling and Control of Robot manipulators, McGraw Hill, 1996
Torres, F et al.., Robots y Sistemas Sensoriales, Prentice Hall, 2002
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ACCIONAMENTS MECÀNICS/17022010 | ACCIONAMENTS ELÈCTRICS/17022012 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|