Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Recerca |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectius |
Competències |
Reconeixement de les persones mitjançant els seus trets físics característics: Cara, ditada, orelles, iris, mans, manera de caminar, veu, ... |
AR3
|
|
|
Dissenyar aplicacions reals amb bases de dades i accés biomètric |
|
BC4
|
|
Conèixer les programari i el maquinari actual per desenvolupar aplicacions biomètriques |
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
La biometria per al reconeixement de les persones |
Definició i descripció
Historia
Estat actual
Desenvolupament futur
Ciència ficció
Tipus de biometria: Cara, ditada, iris, veu, mà, manera de caminar,... |
Reconeixment de la cara |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixment de les ditada |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de l'iris |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de la mà |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement de la veu |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Reconeixement del caminar |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Altres mètodes de reconeixement |
Introducció
Tècniques
Precisió i Fiabilitat
Apliacions i sistemes actuals
|
Sistemes integrats pel reconeixement de persones
|
Introducció
SW i HW actuals
Precisió, Fiabilitat, Durabilitat,...
Adquisició i manegament de grans bases de dades
|
L'ètica de la biometria |
Introducció
Privacitat i introssunisme
Drets i deures |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
|
Sessió Magistral |
|
18 |
18 |
36 |
Fòrums de discussió |
|
2 |
4 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
32 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al món de la biometria com a eina per a reconèixer les persones. Incentivar a les discusions ètiques sobre la imposició d'aquestes eines. Intrussió i Seguretat.
Comentar la planificació i orientació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Explicar els continguts bàsics de l'assignatura.
|
Fòrums de discussió |
Discussió entre els alumnes sobre les tècniques exposades.
A més, es plantejarà la disjuntiva entre seguretat i intromissió personal.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran els problemes exposats pel professor com a eina per assimilar els coneixements exposats a teoria.
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es farà us del SW i HW actual per desenvolupar sistemes pel reconeixment de la ditada, cara, mans, ...
El SW serà comercial i/o gratuit.
|
|
Sessió Magistral |
Fòrums de discussió |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves de Desenvolupament |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Es dedica una sessió de dubtes tant de la part teòrica com dels laboratoris a finals de curs.
A més, durant tot el curs, el professor està disponible a les hores de consultes.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Coneixements generals |
1 |
Sessió Magistral |
Participació de l'alumne |
1 |
Fòrums de discussió |
Participació de l'alumne |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Capacitat de cercar solucions |
1 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Capaciat de Desenvolupament |
1 |
Atenció personalitzada |
|
|
Proves de Desenvolupament |
Comprensió de la teoria |
3 |
Proves pràctiques |
Resolució dels problemes |
2 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Zhang, Automated Biometrics, Kluwer academic publishers,
Wayman, Jain,Maltoni, Maio, Biometric Systems, Springer,
Maltoni, Maio, Jain, Prabhakar, Handbook of fingerprint recognition, Springer,
Woodward, Orlans, Higgins, Identity Assurance in the Information age. Biometrics, Mc Graw Hill,
|
|
Complementària |
|
|
|