DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura TREBALL DE RECERCA Codi 175112124
Ensenyament
Enginyeria Informàtica i de la Seguretat (2007)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MORENO RIBAS, ANTONIO
Adreça electrònica josep.domingo@urv.cat
pedro.garcia@urv.cat
aida.valls@urv.cat
antoni.martinez@urv.cat
angels.moncusi@urv.cat
domenec.puig@urv.cat
antonio.moreno@urv.cat
francesc.sebe@urv.cat
0
carlos.molina@urv.cat
Professors/es
DOMINGO FERRER, JOSEP
GARCÍA LÓPEZ, PEDRO ANTONIO
VALLS MATEU, AÏDA
MARTÍNEZ BALLESTÉ, ANTONI
MONCUSÍ MERCADÉ, MARIA DELS ÀNGELS
PUIG VALLS, DOMÈNEC SAVI
MORENO RIBAS, ANTONIO
SEBÉ FEIXAS, FRANCISCO
SOLANAS GÓMEZ, AGUSTÍ
MOLINA CLEMENTE, CARLOS MARÍA
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L’alumne ha de desenvolupar un treball de recerca dins d'algun dels grups de recerca del DEIM amb temàtics afins a l'itinerari escollit al Màster.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 Dominar l’anàlisi estadística.
  AR2 Aplicar els coneixements de matemàtiques a l’enginyeria informàtica.
  AR4 Dirigir, planificar i gestionar projectes de recerca.
  AR5 Redactar documentació científica.
  AR6 Aplicar metodologies per a l'enginyeria del software
  AR10 Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents.
  AR12 Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l'adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de forma efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Elaborar un treball de recerca dins d'algun grup de recerca, en alguna de les àrees d'interés pròpies de l'itinerari escollit. AR1
AR2
AR4
AR6
AR10
AR12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC11
BC13
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Elaborar la documentació d'un treball de recerca en enginyeria informàtica. AR5
BC2
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Presentar oralment els resultats del treball de recerca. AR5
BC2
BC8
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
Qualsevol matèria pròpia de la titulació * Elaborar un projecte de recerca centrat en les màteries pròpies de l'itinerari de Seguretat o l'itinerari de Sistemes Intel.ligents

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
10 0 10
 
Presentacions / exposicions
1 19 20
Estudis previs
0 100 100
Treballs
0 520 520
 
Atenció personalitzada
100 0 100
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Parlar amb el tutor acadèmic per conèixer els grups de recerca del DEIM i els seus interessos. Contactar amb el grup de recerca escollit per veure amb més detall els seus temes de treball, i definir un treball de recerca específic.
Presentacions / exposicions L’alumne ha de fer una presentació per a defensar el seu treball de recerca en front del tribunal, al que prèviament haurà lliurat la documentació corresponent.
La defensa pot incloure una demostració del projecte.
Estudis previs L'alumne ha de documentar-se sobre l'estat de l'art en el tema escollit abans de poder iniciar la recerca en el mateix.
Treballs Elaboració del treball de recerca i de la documentació relativa al mateix en format electrònic i paper.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
El director de projecte supervisa la recerca de manera personalitzada, en funció de les necessitats de la temàtica, del treball de recerca i l’aprenentatge de l’alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions El tribunal valorarà la defensa del projecte. 30
Treballs El tribunal valorarà:
- Continguts i resultats.
- Impacte i originalitat del treball.
- La presentació escrita del treball (memòria).
- Dedicació de l'alumne.
- Altres (e.g. publicacions derivades del treball)
70
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTRODUCCIÓ A LA RECERCA/175111128