DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ENGINYERIA DEL SOFTWARE I Codi 175171103
Ensenyament
Intel·ligència Artificial (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
RIAÑO RAMOS, DAVID
Adreça electrònica david.riano@urv.cat
sergio.martinezl@urv.cat
Professors/es
RIAÑO RAMOS, DAVID
MARTINEZ LLUIS, SERGIO
Web
Descripció general i informació rellevant Metodologia de disseny de sistemes de temps real

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR6 Aplicar metodologies per a l'enginyeria del software.
  AR7 Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes de temps real.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaç d'analitzar problemes que requereixen una solució informàtica de complexitat mitja o gran. AR6
AR7
BC15
Ser capaç de fer un disseny d'aplicacions informàtiques per resoldre un problema AR6
AR7
BC15
Adquirir destresa en l'ús de metodologíes d'enginyeria del software AR6
AR7
BC15

Continguts
Tema Subtema
Conceptes generals de l'ES Definició
Models de Cicle de Vida
Dades i Funcionalitat
Sistemes Concurrents i Distribuïts
Sistemes en Temps Reals
Metodologies d'ES per STR
Real-Time Structured Analysis and Design Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Design Approach for Real-Time Systems Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Jackson System Development Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Naval Research Lab Software Cost Reduction Method Descripció
Documentació
Etapes
Exemple
Object Oriented Analysis and Design Descripció
Documentació
Etapes
Exemple

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
29 43.5 72.5
Pràctiques a laboratoris
10 7.5 17.5
Treballs
0 11 11
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
5 3.75 8.75
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura durant la primera hora del curs.
Sessió Magistral Casses teòriques introductòries de la matèria del curs.
Pràctiques a laboratoris Per practicar les diferents metodologies introduïdes a les sessions magistrals.
Treballs Cada grup aplicarà cadascuna de les metodologies del curs sobre el mateix enunciat de problema. Depenent del calendari acadèmic és possible que algunes de les metodologies no s'apliquin per falta de temps.

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a laboratoris
Atenció personalitzada
Descripció
Els dubtes que sorgeixin en l'elaboració de les pràctiques seran resolts en hores de laboratori o en les hores d'atenció a l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Cada treball requerirà de la presentació de la documentació corresponent. 30%
Proves de desenvolupament Durant el curs es faran diverses proves parcials. 30%
Altres

Hi haurà una prova de segona convocatòria marcada pel calendari acadèmic i avaluadora de la totalitat de continguts del curs.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Riaño, D., Apunts del curs, moodle,
Gomaa, H., Software design methods for concurrent and real-time systems, Addison -Wesley,
Pressman, R.S., Enginyeria del Software: un enfoque práctico, McGraw Hill,

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
SISTEMES INFORMÀTICS I/17012009
ENGINYERIA DEL SOFTWARE II/17012007


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent