Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC8 |
Capacidad de liderar, dirigir y coordinar instituciones y equipos en el ámbito del cuidado, priorizando y gestionando el tiempo de forma eficiente mientras se alcanzan los estándares de calidad. |
|
AC11 |
Capacidad de valorar el riesgo y de promocionar activamente el bienestar y la seguridad de toda la gente del entorno de trabajo (incluido él mismo). |
|
AC12 |
Capacidad de usar adecuadamente las habilidades de consejo (técnicas de comunicación para promover el bienestar del paciente). |
|
AC17 |
Capacidad de aceptar la responsabilidad de su propio aprendizaje desarrollo profesional utilizando la evaluación y la investigación como medio para reflejar y mejorar su actuación y aumentar la calidad de los servicios prestados. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Aplicar modelos de gestión innovadores que afronten eficazmente las nuevas necesidades del sistema de salud. |
AC8
|
BC4 BC11
|
|
Identificar y aplicar las habilidades necesarias para construir relaciones humanas positivas en el trabajo multidisciplinar del cuidado. |
AC8 AC12
|
BC11
|
|
Liderar la gestión de cuidados en el proceso asistencial. |
AC8 AC11
|
BC11
|
|
Conocer y aplicar los instrumentos oportunos para mejorar la organización del trabajo y la gestión de los recursos. |
AC8 AC11 AC17
|
|
CC4
|
Analizar los conceptos de financiación, provisión, mejora y calidad de los servicios asistenciales. |
AC8 AC11
|
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
Planificació Sanitària |
Característiques de la Planificació. Els Plans de Salut. La Planificació Estratègica i Operativa |
Innovació i Gestió del Canvi |
Cultura empresarial en els serveis sanitaris. El valor afegit. La motivació per al canvi. L’enfocament del canvi. El lideratge del canvi |
Gestió dels Serveis de Salut |
Conceptes generals de Gestió Sanitària. Sistemes i Polítiques de Salut |
Valors professionals i cultura institucional |
Sociologia de les organitzacions. La cultura del control i la cultura del desenvolupament. La Direcció per Valors. Organització orientada al pacient |
Tècniques d’organització del treball |
Els equips, les xarxes i les comunitats. La comunicació organitzacional. L’aprenentatge organitzacional. Sistemes d’organització sanitària |
Gestió de persones, processos i producte |
Gestió del coneixement. L’empowerment. La intel•ligència emocional. Els processos de les organitzacions sanitàries. El producte sanitari: classificació i mesura. Els sistemes d’informació |
Gestió i recursos materials |
La gestió dels tangibles en l’entorn sanitari. Tipus de materials i classificació. Tècniques d’aprovisionament i servei. Impacte pressupostari i de valor. |
Garantia de Qualitat |
Principis generals de gestió / qualitat. Gestió estratègica de la qualitat. Sistemes de qualitat. Models: EFQM, ISO, Joint Commission |
Registre i mesures de les activitats |
Fets, dades i informació. Impacte en el procés. El valor afegit dels anàlisi de les dades |
Desenvolupament professional |
Les competències. El compromís professional. L’estratègia de desenvolupament professional. |
Creació d’empreses |
La missió de l’empresa. Estructures de transmissió del coneixement. La nova riquesa de les empreses: els actius intangibles per crear valor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
18 |
18 |
Debats |
|
0 |
2 |
2 |
Treballs |
|
0 |
40 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
3 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. Metodologia de treball. Criteris d’avaluació |
Sessió Magistral |
Introducció dels continguts bàsics de cada tema. Fonts de bibliografia i orientació sobre el treball de l’alumne a elaborar. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercissis presentats i resolts a classe, serviran per el treball individial |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercissis individuals per que l'alumne pugui desenvolupar a casa seguin com a model els realitzats a classe . Aquests treballs formaran part de l’avaluació |
Debats |
Es realitzaran tres debats: el primer sobre la gestió d’empreses sanitàries (meitat de l’assignatura), el segon sobre garantia de qualitat de les organitzacions sanitàries, el tercer sobre el desenvolupament professional |
Treballs |
Al llarg del desenvolupament de l’assignatura, es faran 1 treball de grup |
|
Resolució de problemes, exercicis |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Com a mínim cada alumne ha d’haver comentat la marxa de l’assignatura amb la professora. Qualsevol dubte o problema es podrà resoldre per correu electrònic o personalment amb hora prèvia |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
S’avaluaran els treballs, tenint en compte, l’estructura, el tema desenvolupat i l’aportació d’anàlisi i discussió |
40 % |
Debats |
El debat estarà obert en el campus virtual per dos dies amb un màxim de dues intervencions |
10 % |
Treballs |
S’avaluaran els treballs, tenint en compte, l’estructura, el tema desenvolupat i l’aportació d’anàlisi i discussió |
20 % |
Proves pràctiques |
A través d’un cas teòric, fer un exercici individual |
30 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Cosialls Pueyo D., Gestion clinica y gerencial de hospitales, , 2000 Madrid
Levy-Leboyer C., Gestion de las competencias, , 1997 Barcelona
Varo J., Gestion estrategica de la calidad en los servicios sanitarios, , 1994 Madrid
Garcia Castañeda S, Dolan S., La Dirección por valores: el cambio más allá de la dirección por objetivos, , 1997 Madrid
Mayo A., Las organizaciones que aprenden (the power of learning), , 2000 Barcelona
Wilson T., Manual del empowerment, , 1997 Barcelona
Mascaray E.J., Mas alla de la comunicación interna, , 1998 Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
|