Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC8 |
Capacidad de liderar, dirigir y coordinar instituciones y equipos en el ámbito del cuidado, priorizando y gestionando el tiempo de forma eficiente mientras se alcanzan los estándares de calidad. |
|
AC10 |
Capacidad de utilizar críticamente las herramientas de evaluación y de auditoría del cuidado según los estándares de calidad relevantes. |
|
AC11 |
Capacidad de valorar el riesgo y de promocionar activamente el bienestar y la seguridad de toda la gente del entorno de trabajo (incluido él mismo). |
|
AC14 |
Ser concientes de los principios de financiación de cuidados sociosanitarios y de la utilización eficiente de los recursos. |
|
AC15 |
Capacidad de identificar y de tratar comportamientos desafiantes. |
|
AC17 |
Capacidad de aceptar la responsabilidad de su propio aprendizaje desarrollo profesional utilizando la evaluación y la investigación como medio para reflejar y mejorar su actuación y aumentar la calidad de los servicios prestados. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Aplicar models de gestió innovadors que afrontin eficazment les noves necessitats del sistema de salut. |
AC8 AC10
|
BC3 BC4
|
|
Identificar i aplicar les habilitats necessàries per a construir relacions humanes positives en el treball multidisciplinar del cuidatge. |
AC8 AC15
|
BC4 BC8 BC10 BC11 BC12
|
|
Liderar la gestió de cuidadges en el procés assistencial. |
AC8 AC10 AC11
|
BC4 BC9 BC10 BC11
|
|
Conèixer i aplicar els instruments oportuns per a millorar l'organizació del treball i la gestió dels recursos. |
AC8 AC10 AC11
|
BC14
|
CC5
|
Analitzar els conceptes de financiació, provisió, millora i qualitat dels serveis assistencials. |
AC11 AC14
|
|
|
Coneixer els elements que asseguren un coneixement i control de la qualitat en una empresa de serveis |
AC8 AC10
|
BC15
|
|
Prendre consciència i analitzar els mitjans disponibles per assolir un desenvolupament integral amb equilibri personal, professional i social |
AC17
|
BC3 BC8 BC9
|
CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Gestió institucional |
Objectius i metes
Planificació i gestió de la demanda
Liderar, Dirigir, Innovar
|
Gestió de persones |
Gestionar cuidatges, gestionar persones, gestionar equips
La comunicació en el dia a dia
Gestió de conflictes
Desenvolupament professional
Marketing personal i institucional |
Gestió de serveis, de pressupostos i de tangibles |
Els proveïdors de la sanitat catalana
Gestió del pressupost
Gestió de tangibles
Gestió de serveis |
Gestió del funcionament |
Garantia de qualitat
Planificació estratègica de la qualitat
Gestió de processos i de resultats
Sistemes de qualitat. Models EFQM i ISO |
Gestió del funcionament |
Gestió del temps
Innovació i gestió del canvi. Resistències
Prendre decissions, resoldre problemes
Gestió del risc
La/les crisis |
MÒDUL D'ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I CIUTADANIA |
Anàlisis i discussió del meu projecte de vida professional.
Anàlisis i discussió de la meva responsabilitat social.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
20 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Treballs |
|
3 |
45 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
3 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. Metodologia de treball. Criteris d’avaluació |
Sessió Magistral |
Introducció dels continguts bàsics de cada tema. Fonts de bibliografia i orientació sobre l'aprenentatge |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercisis resolts a classe per ajudar a clarificar conceptes i actituds, a bona part dels temes del programa |
Debats |
Diferents sessions, inclouran debats sobre el tema. |
Treballs |
Al llarg del desenvolupament de l’assignatura, es faran: 1 treball de grup, un treball individual i un treball individual dintre del Mòdul d'Orientació Professional. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
Qualsevol dubte o problema es podrà resoldre per correu electrònic o personalment.
A l'inici de l'assignatura es donaran els dies i hores per fer l'atenció personalment.
És important l'assessoria per l'elaboració dels treballs, base de l'avaluació |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball de grup
Treball individual
Mòdul d'Orientació |
50%
30%
20% |
Altres |
Per aprovar l'assignatura, han d'estar els tres parámetres aprovats |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Les dades de presentació dels treballs es donarán el primer dia de classe i serán al llarg de l'asignatura. En el cas de no presentar-se un treball en la data indicada, es podrá allargar el plaç de presentació fins el 1 de Juny com a màxim. - L'assistència al Mòdul d'Orientació será obligatòria per aprovar l'assignatura - La presentació dels tres treballs es obligatòria per aprovar l'assignatura |
Bàsica |
Peters, T., Re-imagina. La excelencia empresarial en una era perturbadora, , 2003 Madrid
Wilson T., Manual del empowerment, , 1997 Barcelona
Garcia Castañeda S, Dolan S., La Dirección por valores: el cambio más allá de la dirección por objetivos, , 1997 Madrid
Levy-Leboyer C., Gestion de las competencias, , 1997 Barcelona
Varo J., Gestion estrategica de la calidad en los servicios sanitarios, , 1994 Madrid
Cosialls Pueyo D., Gestion clinica y gerencial de hospitales, , 2000 Madrid
Mayo A., Las organizaciones que aprenden (the power of learning), , 2000 Barcelona
Mascaray E.J., Mas alla de la comunicación interna, , 1998 Barcelona
|
De cada tema, l'alumna disposarà de bibliografia específica |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|