DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 185121112
Ensenyament
Ciències de la Infermeria (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15.5 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
FERRÉ GRAU, CARMEN
Adreça electrònica majesus.montes@urv.cat
montserrat.garciam@urv.cat
carme.ferre@urv.cat
anamaria.borruel@urv.cat
mariaantonia.martorell@urv.cat
maria.jimenez@urv.cat
mar.lleixa@urv.cat
mariadelcarmen.padro@urv.cat
angels.pallares@urv.cat
mariapilar.monteso@urv.cat
linacristina.casado@urv.cat
ana.osanz@urv.cat
Professors/es
MONTES MUÑOZ, MARIA JESUS
GARCÍA MARTÍNEZ, MONTSERRAT
FERRÉ GRAU, CARMEN
BORRUEL LLOVERA, ANA MARIA
MARTORELL POVEDA, MARIA ANTONIA
JIMÉNEZ HERRERA, MARÍA FRANCISCA
LLEIXÀ FORTUÑO, MARIA DEL MAR
PADRO CABELLO, MARIA DEL CARMEN
PALLARÈS MARTI, ÀNGELS
MONTESO CURTO, MARIA PILAR
CASADÓ MARÍN, LINA CRISTINA
OSANZ MUR, ANA CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant Realizació , presentació i defensa d'un projectede recerca.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar la recerca en l’àmbit de la infermeria.
Adquirir un sentit crític i capacitat per a la resolució de problemes.
Prendre consciència de la recerca com a compromís per al desenvolupament de la ciència infermera.
Desenvolupar un pojecte de recerca en l'àmbit de l'infermeria

Continguts
Tema Subtema
Tema l: Projecte d'investigació Els continguts del projecte d'investigació son els propis del tema tractat:
Realitzar un projecte de recerca de forma individual
Elaboració de l’informe final, presentació i publicació.
Aspectes estructural, formals i normes de presentació segons Guia básica.
Es respectara el cronograma i el procediment establert pels tutors en el programa de cada curs


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Sessió Magistral
2 0 2
Presentacions / exposicions
2 30 32
Treballs
0 320 320
 
Atenció personalitzada
30.5 0 30.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal.
Sessió Magistral
Presentacions / exposicions L'alumne realitzara una exposició i defensa pública del seu treball davant de la comissió avaluadora
Treballs Treball de recerca individual sobre el tema escollit i acordat amb el tutor.

Atenció personalitzada
 
Descripció
Es basarà en l’orientació i tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, etc Es tutoritzarà l’elaboració del projecte de recerca. L’alumne rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar oralment el seu disseny.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Presentació i defensa publica del treball elaborat 50%
Treballs Tutorització, seguiment i correcció. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica STRAUSS,A; CORBIN;J, Bases de la investigación cualitativa: tecnicas y procedimientos , , 2002 Antioquia
Taylor S.J, Bogdan R, Introducción a los métodos cualitativos de investigación, 1ª Reimpresión , 1992 Barcelona
ECO, U, Cómo se hace una tesis, 24 edit, 1997 Barcelona
CASSANY,D, La cuina de l'escriptura, 7ª Edició , 1998 Barcelona
TEJADA, J., El proceso de investigación científica, , 1997 Barcelona
LAPORTE,J-R, Principios bàsicos de la investigación clìnica, 2A. Edició, 2001 Barcelona
ESTELLE, P; DEREK S., Como obtener un doctorado, , 2001 Barcelona
ICART, MT; FUENTESAZ,c, Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, , 2001 Barcelona
ANDER,EG; AGUILAR,MJ, Como elaborar un proyecto , , 1998 Argentina
COROMINA , E; CASACUBERTA,X, El treball de recerca:. Procés d'elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos, , 2000Vic
MARTÍNEZ, P, Cualitativa.mente: Los secretos de la investigación cualitativa, , 2008 Madrid
NANCY,B; SUSSAN,K, Investigación en Enfermería , , 2004 Madrid
GARCIA,JL, Como elaborar un proyecto de investigación , , 2003 Alicante
WALKER,M, Como escribir trabajos de investigación , , 2000 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de Investigación Social , 9ª edición , 1994 Madrid
RUIZ,A ; MORILLO,LE, Epidemiología Clínica , , 2004 Colombia
, , ,

Complementària NOTTER LE, H., Principios de la Investigación en Enfermería, , 1992 Barcelona
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, , 1996 Argentina
ANGUERA, M. T., Manual de prácticas de observación, , 1988 México. D.F.
CAMERON, J ., El derecho y el placer de escribir. Curso de escritura creativa, , 1999 Mátoles
CHALMERS, A. F., ¿Qué es esta cosa llamada ciencia?, , 1990 Madrid
DAY RA, ¿Cómo escribir y publicar trabajos científicos?, , 1996 Washintong
ECHEVARRIA, J., Introducción a la Metodología de la Ciencia, , 1999 Madrid
HEMPEL, C.G., Filosofia de la Ciencia Natural, , 1999 Madrid
HUTH, E., Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , 1993 Barcelona
PINEAULT, R. DELEVUY, C., La planificación Sanitaria, , 1992 Barcelona
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, vol. 15, 1999 Bilbao
RUSSELL, B., La perspectiva científica, , 1989 Barcelona
SIERRA BRAVO, Técnicas de investigación social , 9ª edición , 1994 Madrid

Altres recursos

Trabajos de investigación: presentación, estructura,  normas y citas bibliográficas.

http: // members.tripod.com/~sibumce

 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent