Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Capacidad para hacer frente a los retos de los sistemas de cuidados vigentes que se encuentran en un momento de cambio con el fin de cubrir las necesidades de la población y de los pacientes cuando sea necesario y apropiado. |
|
AC2 |
Capacidad de responder a las necesidades del paciente a lo largo del ciclo vital con la planificación, prestación y evaluación de los programas individualizados más apropiados de atención, junto con el cuidador principal, la familia y los otros trabajadores sanitarios o sociales. |
|
AC5 |
Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación. |
|
AC9 |
Capacidad de representar y defender los intereses del paciente. Dentro del contexto clínico y comunitario, capacidad de educar, facilitar, supervisar y dar apoyo a los estudiantes de cuidados de salud y a otros trabajadores sociosanitarios. |
|
AC10 |
Capacidad de utilizar críticamente las herramientas de evaluación y de auditoría del cuidado según los estándares de calidad relevantes. |
|
AC14 |
Ser concientes de los principios de financiación de cuidados sociosanitarios y de la utilización eficiente de los recursos. |
|
AC15 |
Capacidad de identificar y de tratar comportamientos desafiantes. |
|
AC16 |
Capacidad de informar, de educar, de supervisar y de mantener una comunicación efectiva (incluyendo el uso de tecnologías): con pacientes, familias y grupos sociales, incluidos aquellos con dificultades de comunicación. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC14 |
Planificació i organització |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
1. Sensibilitzar sobre la importància de la intervenció familiar i comunitària com element afavoridor de les persones amb un problema de salut. |
AC1 AC16
|
|
|
2. Conèixer els conceptes teòrics i metodològics de la teoria sistèmica. |
AC2 AC5 AC16
|
|
|
3. Analitzar l'aportació de la teoria sistemàtica en relació el treball familiar i comunitari de la infermera. |
AC1 AC14 AC15 AC16
|
|
|
4. Coeixer les diferents linies de recerca en enfermeria familiar i comunitaria |
AC2 AC5 AC9 AC10 AC15 AC16
|
BC6 BC14
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
UD I: Introducció a la Unitat Didàctica I: Introducció i Metodologia en Infermeria Familiar i Comunitària |
Tema 1: El model Calgary relatius a l’avaluació d’infermeria familiar: La teoria de sistemes , la teoria de la comunicació, la teoria del canvi.
Tema 2: Metodologia de la entrevista familiar.
Tema 3: Transaccions vital amb l’àmbit familiar.
Tema 4: La intervenció comunitària.
|
UDII: Principals camps de recerca en infermeria familiar i comunitaria |
Tema 8: Recerca familiar en el camp de la salut mental comunitaria
Tema 9 Recerca en el camp de la promoció de la salut
Tema 10 Recerca en l'àmbit comunitari |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
5 |
19 |
Seminaris |
|
17 |
20 |
37 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
10 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació teòrica del desenvolupament de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica i conceptes bàsics de les Unitats Didàctiques : I, II, III |
Seminaris |
Es realitzaran seminaris sobre diferents camps de recerca en infermeria familiar i comunitária |
Resolució de problemes, exercicis |
A partir del treball del seminari el professor plantejarà diferents casos clínics que i supòsits pràctics relacionats amb la intervenció familiar i comunitària i l’alumne, els té que resoldre abans del següent seminari |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Es realitzarà un seguiment tutoritzat de l’alumnat al llarg del procés d’aprenentatge en relació a la resolució de problemes i al treball de camp, amb sessions presencials o virtuals. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Assistència i participació a les sessions magistrals |
20% |
Seminaris |
Assistència i participació als seminaris |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
Presentació de la resolució de casos clínics i supòsits pràctics
|
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la 2a convocatòria es seguiran els mateixos criteris d'avaluació continuada que la primera i es podrà recuperar les activitats d'avaluació continuada pendents menys les sessions presencials. |
Bàsica |
Ferré i Grau,C, Depressió: pacients i familiars, Cossetània, Valls,2005
Eia Asen, K, Intervención familiar: Guia práctica para los profesionales de la salud, Ed. Paidos, Barcelona,1997
Lorraine M, L’infirmière et la famille, Ed. Renouveau pédagogique, Canada, 1995
Ham, J, Geriatria en Atenciòn Primaria, Ed. Mosby-Doyma, 1994
Kornblit, A, Somàtica Familiar, Ed. Gedisa, Barcelona, 1996
|
Es proporcionarà bibliografia específica de cada unitat didàctica al llarg del curs. |
Complementària |
|
Detallats a l'espai moodle de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|