DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ EN INFERMERIA I PROCESSOS DE CANVI Codi 185121203
Ensenyament
Ciències de la Infermeria (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
TOMÁS SÁBADO, JOAQUÍN
Adreça electrònica joaquin.tomas@urv.cat
Professors/es
TOMÁS SÁBADO, JOAQUÍN
Web
Descripció general i informació rellevant Introduir a l'alumne amb diferents línies de recerca en infermeria

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC5 Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación.
  AC13 Conocimiento relevante de la capacidad de aplicar política nacional e internacional en materia de salud.
  AC17 Capacidad de aceptar la responsabilidad de su propio aprendizaje desarrollo profesional utilizando la evaluación y la investigación como medio para reflejar y mejorar su actuación y aumentar la calidad de los servicios prestados.
  AC18 Capacidad de gestionar la información a partir de las diferentes fuentes documentales y sistemas de información.
  AC19 Capacidad de identificar y resolver problemas de salud actuales o potenciales, mediante el método científico.
  AC20 Capacidad de producir nuevos conocimientos y aplicar la evidencia científica en la práctica profesional.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer diferentes experiencies de recerca en el camp de l'infermeria AC13
AC17
AC18
AC19
AC20
BC1
BC14
BC15
CC3
Comprendre la complexitat del procés de recerca en diferents àmbits AC17
AC18
AC19
AC20
BC1
BC4
BC8
BC14
Prendre consciència de la recerca en infermeria AC5
AC13
AC19
AC20
BC1
BC4
BC5
BC13

Continguts
Tema Subtema
Classes-Taller Recerca en infermeria i processos de canvi
princippis teòrics i metodològics de la investigació en Ciències de la Salut
Dissenys d'investigaciò.Classificaciò i caracteristiques
Normes per cites i refèrencies bibligràfiques
introducciò a la inferència estadìstica. El test d'hipòtesi
Recerca bibliogràfica en les principals bases de dades en Ciències de la Salut: Pubmed,CINHAL
Normes bàsiques d'escriptura i publicacions d'articles científics d'infermeria
Elaboraciò d'un projecte de investigaciò en Ciències de la Salut Inici i desenvolupament d'una investigaciò cientìfica
Etapes del treball d'investigaciò
Mètodes de recollida de dades
Base de dades bibliogràfiques
Redacciò d'informes escrits
Àspectes bàsics de la presentaciò dels resultats d'una investigaciò
Gestió de la bibliografia rellevant d'un projecte d'investigaciò

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Taller (arquitectura)
22 44 66
 
Atenció personalitzada
7 0 7
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció dels seminaris realitzats per diferents experts en el camp de la recerca en infermeria
Taller (arquitectura) Metodologia teòric-pràctica i molt participativa. Es combinarà les exposicions del professor amb exercicis sobre casos reals i la seva discussió en grup

Atenció personalitzada
 
Taller (arquitectura)
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Orientaciò a l'alumne d'acord amb les seves necessitats personals de formaciò en recerca i per l'eleccciò del tema de recerca

Avaluació
  Descripció Pes
Taller (arquitectura) Assistencia i participació 30 %
Altres

Informe escrit

70%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

En el decurs de l'assignatura es facilitarà bibliografia i documentació específica dels diferents experts.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent