Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Capacidad para hacer frente a los retos de los sistemas de cuidados vigentes que se encuentran en un momento de cambio con el fin de cubrir las necesidades de la población y de los pacientes cuando sea necesario y apropiado. |
|
AC5 |
Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación. |
|
AC10 |
Capacidad de utilizar críticamente las herramientas de evaluación y de auditoría del cuidado según los estándares de calidad relevantes. |
|
AC13 |
Conocimiento relevante de la capacidad de aplicar política nacional e internacional en materia de salud. |
|
AC19 |
Capacidad de identificar y resolver problemas de salud actuales o potenciales, mediante el método científico. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Desenvolupar la recerca en l’àmbit de la infermeria. |
|
BC1 BC3 BC11 BC12
|
CC4
|
Adquirir un sentit crític i capacitat per a la resolució de problemes. |
|
|
CC4
|
Prendre consciència de la recerca com a compromís per al desenvolupament de la ciència infermera. |
|
BC10 BC11
|
|
Desenvolupar un pojecte de recerca en l'àmbit de l'infermeria |
AC1 AC5 AC10 AC13 AC19
|
BC1 BC4 BC6 BC13
|
|
Tema |
Subtema |
Tema l: Projecte d'investigació |
Els continguts del projecte d'investigació son els propis del tema tractat:
Realitzar un projecte de recerca de forma individual
Elaboració de l’informe final, presentació i publicació.
Aspectes estructural, formals i normes de presentació segons Guia básica.
Es respectara el cronograma i el procediment establert .
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Avantprojecte |
|
30 |
300 |
330 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal. |
Sessió Magistral |
S’explicaràn els conceptes bàsics a partir dels quals l’alumne haurà de profunditzar i treballar. |
Avantprojecte |
S'ha de presentar a la coordinadora de l'assignatura un abstrac o resum del projecte que vol desenvolupar |
Presentacions / exposicions |
L'alumne realitzara una exposició i defensa pública del seu treball davant de la comissió avaluadora |
|
Descripció |
Es basarà en l’orientació io tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, etc
Es tutoritzarà l’elaboració del projecte de recerca.
L’alumne rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar oralment el seu disseny. |
|
|
Descripció |
Pes |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
GIL PIZARRO, J., Cómo hablar en publico, , 1997 Madrid
ESTELLE, P; DEREK S., Como obtener un doctorado, , 2001 Barcelona
ECO, U, Cómo se hace una tesis, , 1997 Barcelona
TEJADA, J., El proceso de investigación científica, , 1997 Barcelona
FORTIN, MF., El proceso de investigación: de la concepción a la realización, , 1999 Méxic
ICART, MT; FUENTESAZ,c, Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, , 2001 Barcelona
LAPORTE,J-R, Principios bàsicos de la investigacvión clìnica, 2A. Edició, 2001 Barcelona
|
|
Complementària |
ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, , 1996 Argentina
HUTH, E., Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , 1993 Barcelona
CAMERON, J ., El derecho y el placer de escribir. Curso de escritura creativa, , 1999 Mátoles
HEMPEL, C.G., Filosofia de la Ciencia Natural, , 1999 Madrid
ECHEVARRIA, J., Introducción a la Metodología de la Ciencia, , 1999 Madrid
RUSSELL, B., La perspectiva científica, , 1989 Barcelona
PINEAULT, R. DELEVUY, C., La planificación Sanitaria, , 1992 Barcelona
ANGUERA, M. T., Manual de prácticas de observación, , 1988 México. D.F.
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, vol. 15, 1999 Bilbao
NOTTER LE, H., Principios de la Investigación en Enfermería, , 1992 Barcelona
DAY RA, ¿Cómo escribir y publicar trabajos científicos?, , 1996 Washintong
CHALMERS, A. F., ¿Qué es esta cosa llamada ciencia?, , 1990 Madrid
|
Altres recursos
Trabajos de investigación: presentación, estructura, normas y citas bibliográficas.
http: // members.tripod.com/~sibumce
|
|