DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 185121204
Ensenyament
Ciències de la Infermeria (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15.5 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Infermeria
Coordinador/a
FERRÉ GRAU, CARMEN
Adreça electrònica majesus.montes@urv.cat
carme.ferre@urv.cat
anamaria.borruel@urv.cat
mariadelcarmen.padro@urv.cat
angels.pallares@urv.cat
azucena.pedraz@urv.cat
Professors/es
MONTES MUÑOZ, MARIA JESUS
FERRÉ GRAU, CARMEN
BORRUEL LLOVERA, ANA MARIA
PADRO CABELLO, MARIA DEL CARMEN
PALLARÈS MARTI, ÀNGELS
PEDRAZ MARCOS, AZUCENA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Capacidad para hacer frente a los retos de los sistemas de cuidados vigentes que se encuentran en un momento de cambio con el fin de cubrir las necesidades de la población y de los pacientes cuando sea necesario y apropiado.
  AC5 Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación.
  AC10 Capacidad de utilizar críticamente las herramientas de evaluación y de auditoría del cuidado según los estándares de calidad relevantes.
  AC13 Conocimiento relevante de la capacidad de aplicar política nacional e internacional en materia de salud.
  AC19 Capacidad de identificar y resolver problemas de salud actuales o potenciales, mediante el método científico.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC10 Lideratge
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar la recerca en l’àmbit de la infermeria. BC1
BC3
BC11
BC12
CC4
Adquirir un sentit crític i capacitat per a la resolució de problemes. CC4
Prendre consciència de la recerca com a compromís per al desenvolupament de la ciència infermera. BC10
BC11
Desenvolupar un pojecte de recerca en l'àmbit de l'infermeria AC1
AC5
AC10
AC13
AC19
BC1
BC4
BC6
BC13

Continguts
Tema Subtema
Tema l: Projecte d'investigació Els continguts del projecte d'investigació son els propis del tema tractat:
Realitzar un projecte de recerca de forma individual
Elaboració de l’informe final, presentació i publicació.
Aspectes estructural, formals i normes de presentació segons Guia básica.
Es respectara el cronograma i el procediment establert .


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Sessió Magistral
9 13.5 22.5
Avantprojecte
30 300 330
Presentacions / exposicions
1 0 1
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà les línies i directrius fonamentals del programa i la seva organització formal i temporal.
Sessió Magistral S’explicaràn els conceptes bàsics a partir dels quals l’alumne haurà de profunditzar i treballar.
Avantprojecte S'ha de presentar a la coordinadora de l'assignatura un abstrac o resum del projecte que vol desenvolupar
Presentacions / exposicions L'alumne realitzara una exposició i defensa pública del seu treball davant de la comissió avaluadora

Atenció personalitzada
 
Descripció
Es basarà en l’orientació io tutorització de l’alumne vers l’organització i fonamentació del projecte de recerca; com cercar bibliografia específica, com organitzar la informació, com portar a terme l’anàlisi de les dades, etc Es tutoritzarà l’elaboració del projecte de recerca. L’alumne rebrà atenció personalitzada vers com elaborar l’informe final de recerca i com presentar oralment el seu disseny.

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica GIL PIZARRO, J., Cómo hablar en publico, , 1997 Madrid
ESTELLE, P; DEREK S., Como obtener un doctorado, , 2001 Barcelona
ECO, U, Cómo se hace una tesis, , 1997 Barcelona
TEJADA, J., El proceso de investigación científica, , 1997 Barcelona
FORTIN, MF., El proceso de investigación: de la concepción a la realización, , 1999 Méxic
ICART, MT; FUENTESAZ,c, Elaboraciòn y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, , 2001 Barcelona
LAPORTE,J-R, Principios bàsicos de la investigacvión clìnica, 2A. Edició, 2001 Barcelona

Complementària ANDER-EGG, E. AGUILAR IBAÑEZ, M.J., Cómo elaborar un proyecto, , 1996 Argentina
HUTH, E., Cómo escribir y publicar trabajos en ciencias de la salud, , 1993 Barcelona
CAMERON, J ., El derecho y el placer de escribir. Curso de escritura creativa, , 1999 Mátoles
HEMPEL, C.G., Filosofia de la Ciencia Natural, , 1999 Madrid
ECHEVARRIA, J., Introducción a la Metodología de la Ciencia, , 1999 Madrid
RUSSELL, B., La perspectiva científica, , 1989 Barcelona
PINEAULT, R. DELEVUY, C., La planificación Sanitaria, , 1992 Barcelona
ANGUERA, M. T., Manual de prácticas de observación, , 1988 México. D.F.
RUIZ OLABUÉNAGA, J.L., Metodologia de la investigación cualitativa, vol. 15, 1999 Bilbao
NOTTER LE, H., Principios de la Investigación en Enfermería, , 1992 Barcelona
DAY RA, ¿Cómo escribir y publicar trabajos científicos?, , 1996 Washintong
CHALMERS, A. F., ¿Qué es esta cosa llamada ciencia?, , 1990 Madrid

Altres recursos

Trabajos de investigación: presentación, estructura,  normas y citas bibliográficas.

http: // members.tripod.com/~sibumce

 

Recomanacions