DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura ANÀLISI DE DADES QUANTITATIVES Codi 185121205
Ensenyament
Ciències de la Infermeria (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
2.5 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestio d'Empreses
Coordinador/a
ALARCON ALARCON, AMADO
Adreça electrònica amado.alarcon@urv.cat
Professors/es
ALARCON ALARCON, AMADO
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant A l'assignatura s'exposen els mètodes d'anàlisi multivariable aplicats a diverses problemàtiques pròpies de les ciències de la salut. Se fa especial incidència al paper d'aquests mètodes d'anàlisi en le marc del procés de recerca científica

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC5 Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación.
  AC18 Capacidad de gestionar la información a partir de las diferentes fuentes documentales y sistemas de información.
  AC19 Capacidad de identificar y resolver problemas de salud actuales o potenciales, mediante el método científico.
  AC20 Capacidad de producir nuevos conocimientos y aplicar la evidencia científica en la práctica profesional.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Fonamentar teòricament l'aplicació de la metodologia científica en la planificació i la interpretació de la investigació. AC5
AC18
AC19
AC20
2. Identificar las necessitats d'investigació en el camp dels cuidatges de la salut, considerant la seva rellevància i pertinència. AC19
AC20
BC1
BC13
3. Formular hipòtesis d'investigació des del problema de investigació. AC19
AC20
4. Formular i contrastar hipòtesis mitjançant programari informàtic AC19
AC20
CC2

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Introducció a l'anàlisi multivariant
1.1. Nocions bàsiques.
1.2. Anàlisi bivariant
1.3. Anàlisi multivariant
Tema 2. Tipologies d'anàlisi i de procediments 2.1. Procediments i análisis exploratoris.
2.2. Procedimients i análisis confirmatoris.
2.3. Anàlisi a travès d'SPSS
Tema 3. Procediments de reducció de dades



3.1. Anàlisi factorial
3.2. Anàlisi de correspondències
Tema 4. Procediments de classificació 4.1. Anàlisi de conglomerats
4.2. Anàlisi discriminant

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Sessió Magistral
8 12 20
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
14 20 34
Treballs
4 0 4
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral L'aprofitament de les sessions magistrals s'avalua a travès del treball final i la participació a classe. 40% del total de la nota.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques L'aprofitament de les sessions de treball amb TIC s'avalua a travès del treball final i la participació a classe. 60% del total de la nota
Treballs Lliurament d'un treball que recull l'aprofitament del curs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Avaluació del perfil i coneixement previ de l'alumne. Adeqüació dels continguts de la materia al perfil de l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Avaluable a travès del treball final 40%
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Avaluable a travès del treball final 60%
Treballs Demostra l'aprofitament de l'assignatura 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

BRUNET,I.; BELZUNEGUI,A. i PASTOR,I. (2000), Tècniques d’investigació social: Fonaments epistemològics i metodològics, Editorial Pòrtic, Barcelona.

BISQUERRA, R. (1989), Introducción conceptual al análisis multivariable, Vol.1 i 2, PPU, Barcelona.

FARRÉ, M.; RUIZ, A. (1999), Pràctiques d’estadística amb SPSS, UAB, Barcelona.

FILGUEIRA, E. (2001), Análisis de datos con SPSSWIN, Alianza Editorial, Madrid.

LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C. (1999), Anàlisi bivariable de dades estadístiques, UAB, Barcelona.

LÓPEZ ROLDÁN, P.; LOZARES COLINA, C. (2000), Anàlisi multivariable de dades estadístiques, UAB, Barcelona.

Complementària

BERICAT, E. (1998), La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, Ariel, Barcelona.

CEA D’ANCONA, Ma A. (1996), Metodología cuantitativa: estrategias y técnicas de investigación social, Síntesis, Madrid.

DOMENECH,J. (1992), Tablas de estadística, Herder, Barcelona.

GARCÍA FERRANDO,M. (1979), Sobre el método. Problemas de investigación empírica en Sociología, CIS, Madrid.

GARCÍA FERRANDO,M. (1985), Socioestadística, Alianza, Madrid.

GARCÍA FERRANDO,M.; IBÁÑEZ,J. i ALVIRA,F. (comps.) (1994), El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación, Alianza, Madrid.

GOODALE,J.G. (1990), La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa, Pirámide, Madrid.

LUQUE MARTÍNEZ,T. (2000), Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, Pirámide, Madrid.

NAVARRO RUBIO, M.D. (1994), Encuestas de salud, CIS. Cuadernos Metodológicos, Madrid.

QUIVY, R.; CAMPENHOUDT, L. (1997), Manual de recerca en ciències socials, Herder, Barcelona.

ROJAS TEJADA,A.J.; et al. (1999), Investigar mediante encuestas. Fundamentos teóricos y aspectos prácticos, Síntesis, Madrid.

Recomanacions