Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Conocimiento relevante de las capacidades para aplicar ética, legislación y las humanidades a la práctica enfermera. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Aplicar els principis de bioètica a la pràctica d’infermeria |
AC3
|
BC4
|
|
Aplicar des dels diferents models i teories d’infermeria la dimensió ètica dels cuidatges. |
|
BC4 BC7
|
|
Donar resposta als problemes ètics que es plantegen a la pràctica professional. |
AC3
|
BC4
|
|
Tema |
Subtema |
BLOC I |
El conflicte ètic |
Tema 1 |
Origen d’un conflicte ètic. |
Tema 2 |
Els valors y el principis de bioètica |
Tema 3 |
L’origen dels conflictes. |
BLOC II |
Anàlisi del conflicte ètic |
Tema 4 |
Anàlisi de la situació en el context actual: Actual Duty. |
Tema 5 |
Metodologies d’anàlisis |
BLOC III |
Documents de suport |
Tema 6 |
Codis d’ètica professionals e institucionals
Normatives jurídiques
Cartes, convenis i declaracions |
BLOC IV |
Casos pràctics |
Tema 7 |
Anàlisi de casos pràctics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
7 |
14 |
21 |
Seminaris |
|
5 |
10 |
15 |
Treballs |
|
1 |
20 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Distingeixo dues maneres de fer, les classes magistrals, en les quals l’aprenentatge es du a terme a l’aula, envers l’exposició oral d’un tema pel professor i les classes expositives-interactives on a mes de la lliçó magistral hi ha la participació de l’alumne, introduint la relació comunicativa entre el professor i alumne. |
Seminaris |
|
Treballs |
Anàlisi i resolució d’un cas pràctic. |
Resolució de problemes, exercicis |
Al voltant d’exemples de situacions en referència a un fet o a una persona. Es reconstrueix una seqüència de decisions o activitats amb la finalitat de que l’alumne reaccioni davant d’ella com si l’estigués vivint realment. |
|
Seminaris |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Mètode individualitzat per orientar a l’alumne d’acord amb les seves necessitats personals de formació i pel l’elaboració del treball. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
La participació al grups de treball del seminaris. |
25 % |
Treballs |
Desenvolupament en grup d’un cas pràctic |
75 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Courceiro, A., Bioética para clínicos, , Madrid 1999
Materiales de bioética y derecho, Casado M., , Barcelona 1996
Cardona, X., El equipo interdisciplinar en la toma de decisiones en bioética, una aproximación. En VVAA. Ensayos de bioética, , Barcelona 2003
Antón Almenara, P., Ética y legislación, , Barcelona 1993
Medina Castellano, D., Ética y legislación, , Madrid 2002
Gracia Guillen,D., Procedimientos de decisión e ética clínica, Ediciones de la Universidad Complutense de Madrid. Colección textos de Apoyo 10/1991, Madrid 1991
|
|
Complementària |
|
En el decurs de l’assignatura es facilitarà
bibliografia i documentació específica per facilitar l’anàlisi de cada cas.
|
|