Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Conocimiento relevante de las capacidades para aplicar ética, legislación y las humanidades a la práctica enfermera. |
|
AC4 |
Contribución con acciones concretas en la práctica que garanticen la dignidad, la seguridad, la intimidad y la autonomía de la persona. |
|
AC10 |
Capacidad de utilizar críticamente las herramientas de evaluación y de auditoría del cuidado según los estándares de calidad relevantes. |
|
AC16 |
Capacidad de informar, de educar, de supervisar y de mantener una comunicación efectiva (incluyendo el uso de tecnologías): con pacientes, familias y grupos sociales, incluidos aquellos con dificultades de comunicación. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Conèixer, entendre i identificar les diferències entre gènere, comunicació i cultura. |
AC3 AC10
|
BC11
|
|
Explicar diferents visions de com els individus ens convertim en persones d’un gènere determinat |
AC3
|
|
|
Reflexionar sobre la construcció social de la desigualtat de gènere |
AC4 AC10
|
BC7 BC11
|
|
Acceptar les diferències comunicatives verbals i no verbals entre els gèneres i reconèixer com aquestes afecten a la pràctica professional |
AC10
|
BC11
|
|
Identificar els estereotips institucionals relacionats amb el gènere i com incideixen en la pràctica professional. |
AC10
|
BC11
|
|
Desenvolupar habilitats comunicatives que ajudin a millorar la comunicació verbal i no verbal tant en l’àmbit privat com en el professional |
AC10 AC16
|
BC4 BC11
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció al gènere. |
Relació entre gènere, comunicació i cultura
Gènere i sexe
|
Construcció del gènere |
Aproximacions teòriques al estudi de gènere
Teories Biològiques
Teories Interpersonals
Teories Culturals
|
Gènere i cultura |
Expectatives culturals sobre el gènere.
Créixer masculí o/i créixer femení
|
Gènere i percepció |
Percepció dels mitjans de comunicació del paper femení i/o masculí
Àrees que descriuen com els mitjans de comunicació representen el gènere
Implicacions que te la representació del gènere dins els mitjans de comunicació
|
Gènere i comunicació verbal |
Com el llenguatge expressa les visions culturals en relació el gènere
Estils masculins i femenins de comunicació verbal
Malentesos entre els gèneres
|
Gènere i comunicació no verbal |
Funcions de la comunicació no verbal
Formes masculines i femenines de comunicació no verbal
Implicacions de la comunicació no verbal en relació el gènere
|
Gènere i comunicació en l’àmbit laboral |
Estereotips relacionats amb ser masculí o femení
Estereotips dins la comunicació professional
El gènere dins l’àmbit laboral
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
2.5 |
12.5 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Es donaran els fonaments teòrics del curs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es treballarà el tot el grup classe i/o en grups més reduïts, practicant els continguts teòrics de les sessions magistrals |
Treballs |
S’aplicarà individualment o en grups de dos els aprenentatges assolits en les sessions magistrals i en els tallers pràctics |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció individual. Tot i que degut a les característiques del curs bona part del seguiment del mateix es farà en grups durant les classes pràctiques. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball individual sobre una pel•lícula per veure com s’han interioritzat i s’apliquen els conceptes |
100 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Stewart, L, Cooper, P., Stewart, A. & Friedley S., Communication and Gender, , Boston 1998
WOOD JULIA T., GENDERED LIVES, , WOWADSWORTH 1999
Tannen, D. La comunicación entre HOMBRES y MUJERES a la hora del trabajo. Buenos Aires: Javier Verga, Tannen, D. La comunicación entre HOMBRES y MUJERES a la hora del trabajo. Buenos Aires: Javier Vergara Editor; 1996., , Buenos Aires 1996
Tannen, D., Tu no me entiendes, , Buenos Aires 1995
|
|
Complementària |
Hall, E. T., El Lenguaje Silencioso, , Madrid 1989
OTERO, LUIS, LA SECCIÓN FEMENINA, , MADRID 1999
Gray, J., Los hombres son de Marte, las mujeres de Venus, , Barcelona 1993
|
FILMOGRAFIA
Acoso. USA: Warner BROS; 1994
En qué piensan las mujeres. USA: Paramount Pictures; 2000
El diario de Bridget Jones. Inglaterra: Miramax Films / UP; 2001
Mi querida señorita. España: El Imán / Incine; 1971
Intimo y personal. USA: Avnet / Kerner; 1996
Pretty woman. USA: Touchstone Pictures; 1990
Billy Eliott. Inglaterra: Working Title Films; 2000
Yentl. USA: United Artist; 1983
Boys don’t cry. USA: Fox Searchlight; 1999 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|