Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Capacidad para hacer frente a los retos de los sistemas de cuidados vigentes que se encuentran en un momento de cambio con el fin de cubrir las necesidades de la población y de los pacientes cuando sea necesario y apropiado. |
|
AC2 |
Capacidad de responder a las necesidades del paciente a lo largo del ciclo vital con la planificación, prestación y evaluación de los programas individualizados más apropiados de atención, junto con el cuidador principal, la familia y los otros trabajadores sanitarios o sociales. |
|
AC3 |
Conocimiento relevante de las capacidades para aplicar ética, legislación y las humanidades a la práctica enfermera. |
|
AC4 |
Contribución con acciones concretas en la práctica que garanticen la dignidad, la seguridad, la intimidad y la autonomía de la persona. |
|
AC6 |
Capacidad de permitir que los pacientes y sus cuidadores expresen sus preocupaciones y sus intereses, y que puedan responder adecuadamente por ejemplo, en los ámbitos emocional, social, psicológico, espiritual o físico. |
|
AC7 |
Capacidad de dar apoyo emocional e identificar cuando son necesarios los consejos de un especialista u otras intervenciones en situaciones complejas. |
|
AC13 |
Conocimiento relevante de la capacidad de aplicar política nacional e internacional en materia de salud. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Facilitar i promoure els mecanismes de comunicació i suport en el procés de dol |
AC3 AC7 AC13
|
|
|
Aplicar els diferents aspectes de la relació d'ajuda i suport terapèutic a persones en processos d'adaptació a pèrdues i dol, des de la perspectiva integrativa |
AC1 AC2 AC4 AC6 AC7 AC13
|
BC4 BC7
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Els vincles afectius: les pèrdues i el dol. |
Tema 2 |
Dol, depressió i culpa. |
Tema 3 |
Respostes naturals i no naturals de dol. |
Tema 4 |
El procés de dol: discussió dels diferents models. |
Tema 5 |
Necessitats fonamentals de les persones en dol. |
Tema 6 |
L’entrevista inicial: avaluació de situació de risc i contenció inicial |
Tema 7 |
Fonaments terapèutics i objectius de l’assessorament en el dol. Intervencions dirigides a la dinàmica del procés. |
Tema 8 |
Estratègies i tècniques terapèutiques de facilitació. |
Tema 9 |
Definint grups de suport: dinàmica de grup i habilitats de facilitació. |
Tema 10 |
Dol i gènere. Dol i famílies. |
Tema 11 |
Dol desautoritzats: suïcidi. |
Tema 12 |
Identificant i facilitant dols difícils i dols traumàtics.. |
tema 13 |
Contribucions del constructivisme i de l'existencialisme a la teràpia del dol. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
0 |
5 |
Treballs |
|
0 |
12 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura , les activitats i l'avaluació |
Sessió Magistral |
Presentació dels aspectes conceptuals i teòrics |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participació en grups en el treball de casos |
Treballs |
Presentar un cas justificat amb bibliografia |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral d'un cas que demostri la integració de la teoria amb la pràctica, en grups |
|
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Qualsevol dubte o problema es podrà resoldre per correu electrònic o personalment amb hora prèvia, els dies presencials |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es valorarà l'assistència i participació en les sessions pràctiques |
10 % |
Treballs |
A la presentació escrita es valorarà tant els aspectes conceptuals com metodològics del cas, així com les qüestions formals (ortografia, gramàtica, etc.). |
30 % |
Presentacions / exposicions |
Pel que fa a la presentació oral es valorarà la capacitat de síntesi de l’alumne i la seva capacitat per a presentar els aspectes més rellevats del cas en un temps establert. |
30 % |
Proves de desenvolupament |
Serà de desenvolupament i es valorant conceptes |
30 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
[1] Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat.
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Dates: 10 i 11, 24 i 25 de març a determinar un dia el mes d'abril per la presentació de casos
Horari: divendres de 9,30 a 13,30 i de 15 a 19; dissabte de 9,30 a 13,30
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|