Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Capacidad para hacer frente a los retos de los sistemas de cuidados vigentes que se encuentran en un momento de cambio con el fin de cubrir las necesidades de la población y de los pacientes cuando sea necesario y apropiado. |
|
AC2 |
Capacidad de responder a las necesidades del paciente a lo largo del ciclo vital con la planificación, prestación y evaluación de los programas individualizados más apropiados de atención, junto con el cuidador principal, la familia y los otros trabajadores sanitarios o sociales. |
|
AC4 |
Contribución con acciones concretas en la práctica que garanticen la dignidad, la seguridad, la intimidad y la autonomía de la persona. |
|
AC5 |
Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación. |
|
AC8 |
Capacidad de liderar, dirigir y coordinar instituciones y equipos en el ámbito del cuidado, priorizando y gestionando el tiempo de forma eficiente mientras se alcanzan los estándares de calidad. |
|
AC9 |
Capacidad de representar y defender los intereses del paciente. Dentro del contexto clínico y comunitario, capacidad de educar, facilitar, supervisar y dar apoyo a los estudiantes de cuidados de salud y a otros trabajadores sociosanitarios. |
|
AC10 |
Capacidad de utilizar críticamente las herramientas de evaluación y de auditoría del cuidado según los estándares de calidad relevantes. |
|
AC14 |
Ser concientes de los principios de financiación de cuidados sociosanitarios y de la utilización eficiente de los recursos. |
|
AC19 |
Capacidad de identificar y resolver problemas de salud actuales o potenciales, mediante el método científico. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
Objectius |
Competències |
1.- Conèixer els diferents conceptes de salut des d'una prespectiva d'evolució històrica, identificant els indicadors que la condicionen. |
AC1 AC8 AC9 AC10 AC19
|
BC1
|
CC2
|
Facilitar els instruments metodològics bàsics per dissenyar programes de salut en una població determinada |
AC5 AC9
|
BC1 BC11 BC14
|
|
3.- Donar a conèixer diferents Programes de Salut |
AC19
|
BC15
|
|
4.- Conèixer alternatives a l'atenció hospitalària convencional, èines fonamentals per una assistència sanitària de futur. |
AC1 AC2 AC4 AC14
|
BC3 BC11
|
|
Tema |
Subtema |
1.- Evolució històrica del concepte de salut. Factors determinants
|
|
2.- Disseny d'un programa de salut: estratègies de promoció de salut. Valoració de les necessitats. Planificació de recursos. Diagnòstic de salut. Priorització dels problemes. Avaluació |
|
3.- Anàlisi i discussió de diferents programes de salut actuals que tenen com a prioritat l'adolescent, la infància o la dona. |
|
4.- El Plan Nacional de Salud. Pla de Qualitat pel sistema Nacional de Salud 2006. Plantejaments generals.
|
|
5.- Pla de Salut d'Euskadi 2002-2010. Una altra visió.
|
|
6.- Pla de salut de Catalunya 2002-2005. Estratègies de Salut per a l'any 2010. Objectius i intervencions en les diferents àreas |
|
7.- Altres programes de salut. L'Hospitalització a Domicili com alternativa de futur a l'hospitalització convencional. Dels orígens a la consolidació.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de com es desenvoluparà l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes bàsics i dels diferents continguts de l'assignatura. Debat a l'aula. |
Treballs |
Realitzación d'un treball pràctic individual o elaborats entre dos o tres alumnes |
|
Sessió Magistral |
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
L'alummne, sempre que ho consideri convenient, podrà comentar o plantejar dubtes o qüestions en torn l'assignatura. Caldrà concretar prèviament l'horari. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Assistència i participació activa |
10 |
Treballs |
Elaboració d'un treballall de curs individual o realitzat entre dos o tres alumnes |
90 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Durant el curs s'anirà proporcionant bibliografia complementària, ,
Navarro Rubio, M.D., Encuestas de Salud, 1994, Cuadernos Metodologicos. CIS.
Asthon, J., Escenarios de futuro para la Salud Pública en Europa, 1993, Revisiones en Salud Pública, 3:3-19
Pineault, R., La planificación sanitaria, 1994, Edit. Masson
Drummond, M. i altres autors, Métodos para la evaluación económica de los Programas de Atención de Salud, , Edit. Díaz de Santos
Departament de Sanitat i Seguretat Social, Pla de salut de Catalunya 2002-2005, 2002, Generalitat de Catalunya
, Plan Nacional de salud 2002-2010, 2002, Ministerio de sanidad. Madrid, 2002
Ministerio de Sanidad y Consumo., Programa de Hospitalización a Domicilio, , Dirección General de Planificación Sanitaria. Madr
Osakidetza, Programas alternativos a la hospitalización convencional, 1992, Govern Basc
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
|