DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) SCIENTIFIC COMMUNICATION Codi 195131109
Ensenyament
Enologia (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
MAS BARON, ALBERTO
Adreça electrònica albert.mas@urv.cat
Professors/es
MAS BARON, ALBERTO
Web
Descripció general i informació rellevant Tècniques de comunicació general: Coneixement, us i desenvolupament

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Correcta visió, comprensió i coneixement del món del vi i del seu entorn mediàtic.
  AC2 Coneixements científics i tècnics dels processos d’elaboració del vi.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR1 Correcta visió, comprensió i coneixement de la ciència que envolta la vi i del seu entorn mediàtic.
  AR2 Perfecta capacitació per incorporar-se productivament a un departament universitari per tal de desenvolupar les tasques pròpies d’una Tesis doctoral.
  AR3 La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D+I.
  AR5 La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes enològics altament especialitzats.
  AR6 Conèixer i comprendre els sistemes d’anàlisi estadística, tractament gràfic de dades i gestió d’informació aplicats al camp de la recerca en enologia.
  AR7 La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats.
  AR8 L’avaluació crítica de resultats de recerca enològica, pròpia o aliena.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC9 Lideratge.
  BC10 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC12 Aprendre a aprendre.
  BC13 Planificació i organització.
  BC16 Presa de decisions.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer adequadament la llengua anglesa. CC1
Coneixer les fases de desenvolupament d'un doctorat i la seva responsabilitat AC1
AC2
AR2
AR3
Coneixer les fonts de finançament de la formació d'investigadors AR2
AR3
BC13
CC4
Utilitzar críticament les fonts d'informacio: Analisi i valoracio AR5
AR8
BC1
BC2
BC4
BC6
BC12
CC1
CC2
CC4
Desenvolupar publicacions científiques: Estapes i finalizació AC1
AC2
AR1
AR2
AR5
AR6
AR7
AR8
BC3
BC4
BC9
BC10
CC1
CC4
Avaluar l'activitat cientifica: Indexos internacionals, criteris, agències d'avaluacio AR2
AR3
AR8
BC11
BC12
BC16
CC4
Capacitat de desenvolupar presentacions AR7
AR8
BC1
BC2
BC4
BC6
CC1
CC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
La formació científica Realització de tesis doctorals
Formulació d'hipòtesi.
Desenvolupament de tesis
Recerca científica Projecte de recerca:
Antecedents i fonts d'informació
Fons, ajudes i contractes
Comunicació de la recerca Congressos: Ponències orals
Congressos: Presentació de pòsters
Publicacions: Articles i Notes breus
Publicacions: Revisions i llibres
Peer review
Tècniques de presentació i comunicació Elaboració de pòsters
Elaboració de presentacions

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
 
Sessió Magistral
3 6 9
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
2 6 8
Debats
5 15 20
Presentacions / exposicions
6 24 30
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves orals
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Explicació dels continguts teòrics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercicis de platejament:
Aplicació dels coneixements adquirits.
Debats Discussió sobre la temes científics concrets
Presentacions / exposicions Presentacions de treballs propis i adequació al fòrum

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Descripció
L’alumne pot contactar vía correu electrònic amb els professors o bé durant els periodes d’atenció programats.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Elaboració de hipòtesi i proposta de tesi

Revisió hipòtesi
10


10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Presentació crítica d'un article

Participació general
20

10
Altres

Elaboració d'un mural Redacció d'un article i presentacó oral

15
35
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

L. Arredondo.  “Cómo hacer presentaciones profesionales”. McGraw Hill.Mexico 1991.

J. Bell.  “Doing your research project”. 3ª edición. Open University Press. 1999.

M.H. Briscoe.  “Preparing scientific illustrations. A guide to better posters, presentations, and publications”. Springer-Verlag, 2º edición. New York 1996.

The CSE Manual for Authors, Editors, and Publishers.Scientific Style and Format. Seventh Edition. Style Manual Committee, Council of Science Editors, Reston,VA 2006

M. Davis.  “Scientific papers and presentations”. Academic Press.San Diego,CA 1997

R.A. Day.  “How to write & publish a scientific paper”. 5ª edition. Oryx Press.Canada 1998.

M. Denscombe, P. Oliver & J. Bell. “The Researchers Toolkit: The Good Research Guide, Student Guide to Research Ethics and Learning from Research”. Open University Press.Philadelphia. 2003.

J.L. García-Roldán.  “Cómo elaborar un Proyecto de investigación”. Universidad de Alicante 2003.

J. Gibaldi. “MLA Handbook for writers of research papers”. 6ª edición. The Modern Language Association of

America. New York 2003.

T. Greenhalgh. “How to read a paper”. 2ª edición. BMJ Books. 2004.

B. Gustavii. “How to write and illustrate a scientific paper”.Cambridge

University Press. 2003. .

G. Hall. “How to present at meetings”. BMJ Books. 2004. “How to write a paper”. G. Hall. BMJ Books. 2004.

G.M. Hall. “How to writte a paper”. 3ª edition. BMJ Publishing Group. London 2003.

C A. Hult, “Researching and Writing in the Sciences and Technology”. Allyn and Bacon,Boston,MA. 1996.

J. Huth, Brogan M, Dancik B, Kommedahl T, Nadziejka D, Robinson P, & Swanson W.1994. “Scientific format and style: The CBE manual for authors, editors, and publishers”.Cambridge:CambridgeUniversity Press. B.S. Katcher. “Medline: A guide to effective searching”. Ashbury Press.San Francisco 1999

R. Kumar. “Research Methodology. A step by step guide for beginners”. Sage Publications. Londres 1999.

Manchester Open Learning. “Cómo hacer presentaciones eficaces”.. Ediciones Gestión 2000. Barcelona 1995.

J.R. Matthews, J.M. Bowen & R.W. Mathews. “Successful scientific writing”. 2ª edición.CambridgeUniversity Press 2000.

R. Murray.  “Writing for academic Journals”. Open University Press. 2004.

J. Peat, E. Elliot, L. Baur & V. Keena. “Scientific writing”. BMJ Publishing Group. Londres 2002.

E.M. Phillips & D.S. Pugh  “How to get a Ph. D. A handbook for students and their supervisors”. 4

th edition. Open University Press. Philadelphia. 2005.

M. Phillips & R. Murray. “The PhD Pack: How to get a PhD, How to write a Thesis and How to survive your viva”. Open University Press.Philadelphia. 2003.

G. Rugg &Petre, M.The Unwritten Rules of PhD Research.Open University Press.Philadelphia. 2004 P.M.J. Stevens, A.L. Schade, B. Chalk & O. D’A. Slevin. “Understanding research”. Campion Press Limited. Edinburg 1993.

W.Strunk, Jr “The Elements of Style”. Available on line: http://www.bartleby.com/141/

P. Tinkler &Jackson, C. “The Doctoral Examination Process. A Handbook for Students, Examiners and Supervisors”.Open University Press.Philadelphia. 2004 E. Wager, F. Godlee & T. Jefferson. “How to survive peer review”. BMJ Books. 2004.

Complementària
  • Artícles científics en anglès relacionats amb l’enologia.
  • Videos, CD, DVD.
Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent