DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) DIRECCIÓ I ORGANITZACIÓ D'EMPRESES Codi 195131202
Ensenyament
Enologia (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SOUTO ROMERO, MARÍA MAR
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Correcta visió, comprensió i coneixement del món del vi i del seu entorn mediàtic.
  AC3 Capacitat garantida en anàlisi sensorial de vins.
  Professionalitzador
  AP1 Perfecta capacitació per incorporar-se productivament a l’equip de gestió econòmica d’un celler.
  AP2 L’assessorament en afers legals, econòmics i financers.
  AP3 Capacitat per gestionar els Recursos Humans d’una empresa vitivinícola.
  AP4 Coneixements amplis en la normativa i legislacions vitivinícoles europees i mundials.
  Recerca
  AR1 Correcta visió, comprensió i coneixement de la ciència que envolta la vi i del seu entorn mediàtic.
  AR6 Conèixer i comprendre els sistemes d’anàlisi estadística, tractament gràfic de dades i gestió d’informació aplicats al camp de la recerca en enologia.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC9 Lideratge.
  BC10 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC12 Aprendre a aprendre.
  BC13 Planificació i organització.
  BC14 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
  BC16 Presa de decisions.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desarollar una visión global del la gestión de empresas del sector. AC1
AC3
AP4
AR1
AR6
BC14
Adquirir los conocimientos básicos de las áreas funcionales claves de la empresa AC1
AP1
AP2
AP3
BC13
BC16
Conocer las herramientas clave para una gestion eficaz de las empresas. AP3
BC9
BC13
BC16
Desarrollar las habilidades directivas necesarias para gestionar equipos de trabajo. BC1
BC2
BC3
BC4
BC10
BC11
BC12

Continguts
Tema Subtema
1. Entorno empresarial - Concepto de entorno.
- Conceptualización del nuevo entorno organizativo
2. Introducción a la gestión de empresas. - El emprendendor.
- Los subsitemas empresariales.
- Las funciones directivas.
3. La gestión de personas. - Las dirección de personas en las organizaciones.
- Liderzgo y motivación.
- Trabajo en equipo.
4. La gestión de los recursos humanos y relaciones laborales. - Selección de personal.
- Formación en la empresa.
- Sistemas de remuneración.
- Relaciones laborales.
5. La gestión del marketing. - Conceptos básicos.
- Las polñiticas de marketing.
- marketing y nuevas tecnologías.
6. La gestión de la producción. - Planificación de la producción.
- Conceptos básicos de dirección de operaciones
7. La gestión de lsa finanzas. - Gestión financiera
- Contabilidad.
8. Desarrollo de un plan empresarial global. - desarrollo de un plan de empresas

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
15 0 15
 
Sessió Magistral
10 0 10
Debats
10 0 10
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves pràctiques
15 10 25
Proves orals
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Impartición de conceptos generales y metodologías de trabajo y evaluación
Sessió Magistral Transmisión de conocimientos básicos introductorios para poder comenzar a desarrollar las prácticas y evaluaciones.
Debats Discusiones prácticas para desarrollar espiritu crítico, capacidad de análisis y habilidades directivas.

Atenció personalitzada
 
Proves pràctiques
Proves orals
Descripció
Para el desarrollo de las prácticas se desarrollarán actividades de atención personalizadas con los alumnos.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Desarrollo de trabajo práctico global de toda las asignatura y exposición del mismo
Proves orals
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segunda convocatoria se realizará examen final teórico-práctico.


Fonts d'informació

Bàsica

CHIAVENATO, I. (2001): Administración. Ed. McGraw Hill. DRUCKER, P.(1975): La gerencia. Tareas, responsabilidades y prácticas. El Ateneo.

BARTLETT,C. Y GHOSHAL, S. (1997): “The myth of the generic Manager: New personalcompetencies for new management roles”. California Management Review,fall 97, fol. 40 issue 1, pp.92-117. (@)

DAFT, R. (2003): Management. 6ed., Thomson–South Western.

DÍEZ DE CASTRO, J. Y REDONDO, C. (1999): Administración de Empresas. Ed. Pirámide. Madrid.

HELLRIEGEL D.; JACKSON S. Y SLOCUM J. (2002): Management: A Competency-Based Approach. 9ed., Thomson–South Western.

STONER J.; FREEMAN R. Y GILBERT, D. (1996): Administración. Ed. Prentice Hall. México.

Complementària

HIAVENATO, I. (2001): Administración. Ed. McGraw Hill. DRUCKER, P.(1975): La gerencia. Tareas, responsabilidades y prácticas. El Ateneo.DRUCKER, P. (1989): “El nuevo perfil del directivo empresarial”.Harvard-Deusto Business Review, 2º trimestre, núm. 38, pp.3-14. GARZA,J.G. (2000): Administración contemporánea. McGraw-Hill. GITMAN, L. YCARL, M. (2002): The Future of Business. Thomson–South Western. MCCUNE,J. (1997): “Management’s brave new world”. Management Review, oct 97,vol. 86, issue 9, pp. 10-15. (@) MINTZBERG, H. (1983): La naturalezadel trabajo directivo. Ed. Ariel. Barcelona. MINTZBERG, H. (1994):“Rounding out the manager’s job”. Sloan Management Review, fall 94,vol. 36, issue 1, pp. 11-16. (@) PÉREZ, J. (1997): Estrategia, gestióny habilidades directivas. Ed. Díaz de Santos. Madrid. ROBBINS, S.(2001): Business Today. Thomson–South Western. VALLS, A. (2002): Lasdoce habilidades directivas clave. Ed. Gestión 2000. Barcelona.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent