DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura MARKETING I TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ Codi 195131204
Ensenyament
Enologia (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
MAS BARON, ALBERTO
Adreça electrònica albert.mas@urv.cat
christophe.marquet@urv.cat
Professors/es
MAS BARON, ALBERTO
MARQUET -, CRISTOPHE JEAN LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant Desenvolupament i implementació una estratègia de mercat a un celler

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Correcta visió, comprensió i coneixement del món del vi i del seu entorn mediàtic.
  AC4 Coneixement ampli de la realitat vitivinícola mundial.
  Professionalitzador
  AP1 Perfecta capacitació per incorporar-se productivament a l’equip de gestió econòmica d’un celler.
  AP2 L’assessorament en afers legals, econòmics i financers.
  AP3 Capacitat per gestionar els Recursos Humans d’una empresa vitivinícola.
  AP4 Coneixements amplis en la normativa i legislacions vitivinícoles europees i mundials.
  AP5 Capacitat per a dissenyar plans estratègics de mercat.
  AP6 Capacitat per dirigir el departament d’exportació.
  AP7 La planificació, programació, direcció, organització, racionalització i control de tots els processos propis d’una indústria vitivinícola.
  Recerca
  AR1 Correcta visió, comprensió i coneixement de la ciència que envolta la vi i del seu entorn mediàtic.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC9 Lideratge.
  BC10 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC12 Aprendre a aprendre.
  BC13 Planificació i organització.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.
  CC5 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria).

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Introducció al marqueting vitivinícola AC1
AC4
AP4
BC1
BC2
CC1
Orientació de mercat AC1
AC4
AP2
AP4
BC1
BC2
BC4
CC1
CC2
Escalat del mercat i tècnique d'adaptació AC1
AC4
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
CC1
CC3
CC4
CC5
Competència en el mercat: estratègies i identificació dels competidors AC1
AC4
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AR1
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC9
BC10
BC11
BC12
BC13
CC1
CC3
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
Anàlisis del mercat global i local
Posició de l'empresa
Comportament del consumidor
El màrqueting El producte
Preus i cadenes de distribució
Comunicació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Treballs
16 16 32
Fòrums de discussió
5 10 15
Sessió Magistral
11 11 22
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del curs. Explicació d ela dinàmica. Dsitrbució dels grups de treball i temàtiques
Treballs Treballs de grup a realitzar de forma coordinada
Fòrums de discussió Presentació dels treballs realitzats i discussió dels resultats
Sessió Magistral Presentació de coneixements bàsics.
Presentació d'exemples d'estratègies.
Implementació de resultats

Atenció personalitzada
 
Treballs
Sessió Magistral
Descripció
Tant pel que fa als treballs com pel que fa a les sessions presencials es preveu un treball directe amb el professor, que es farà a través de les tutories pertinents

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Exercicis de grup 35
Sessió Magistral Examen de continguts i resolució de problemes 30
Altres

Pla per una bodega o cooperativa

35
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,


Els recursos per poder fer el seguiment de l'assignatura estaran disponibles a la pàgina web

http://business.unisa.edu.au/marketing/wine/research/library.asp

 

Es donarà la informació precisa al començament de les sessions presencials.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
COMERCIALITZACIÓ I EXPORTACIÓ DE VINS/195131205
NORMATIVA I LEGISLACIÓ VITIVINÍCOLA/195131207