DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura COMERCIALITZACIÓ I EXPORTACIÓ DE VINS Codi 195131205
Ensenyament
Enologia (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
MAS BARON, ALBERTO
Adreça electrònica albert.mas@urv.cat
christophe.marquet@urv.cat
Professors/es
MAS BARON, ALBERTO
MARQUET -, CRISTOPHE JEAN LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant The wine has moved from region and national market to a global one. No longer can most wineries survive making and marketing wine to local and even national buyers. This course provides the structure to understand the global wine market and to relate developments in the market to the individual bodega. Participants in this course will be able to research and develop a marketing plan for a winery to enter a specific international market. The course is taught using problem-base learning, where participants working in groups research, plan, and present specific issues each day. Discussion between the groups results in practical appreciation of the steps necessary to compete in the international wine market. Modules in the course cover the trends in the global environment, key international competitors, culture-based consumer buying behaviour, and adapting the marketing mix to specific international markets. Students will be able to plan and develop product features, packaging, pricing, distribution and retailing, and communication strategies. By the end students will plan and present a 3-year marketing plan including a budget for a chosen international market

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Correcta visió, comprensió i coneixement del món del vi i del seu entorn mediàtic.
  AC2 Coneixements científics i tècnics dels processos d’elaboració del vi.
  AC3 Capacitat garantida en anàlisi sensorial de vins.
  AC4 Coneixement ampli de la realitat vitivinícola mundial.
  Professionalitzador
  AP1 Perfecta capacitació per incorporar-se productivament a l’equip de gestió econòmica d’un celler.
  AP2 L’assessorament en afers legals, econòmics i financers.
  AP4 Coneixements amplis en la normativa i legislacions vitivinícoles europees i mundials.
  AP5 Capacitat per a dissenyar plans estratègics de mercat.
  AP6 Capacitat per dirigir el departament d’exportació.
  AP7 La planificació, programació, direcció, organització, racionalització i control de tots els processos propis d’una indústria vitivinícola.
  AP8 Capacitat per dirigir degustacions públiques de vins destinades a la promoció dels productes de l’empresa.
  Recerca
  AR1 Correcta visió, comprensió i coneixement de la ciència que envolta la vi i del seu entorn mediàtic.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional.
  BC9 Lideratge.
  BC10 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC12 Aprendre a aprendre.
  BC13 Planificació i organització.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Anàlisis i desenvolupament de pla de mercat AC1
AC2
AC3
AC4
AP1
AP2
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AR1
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC9
BC10
BC12
BC13
CC1
CC2
CC3
Comprensió del mercat global AC1
AC3
AC4
AP2
AP4
AP5
AP6
AR1
BC1
BC2
BC4
BC6
BC7
CC1
CC2
Anàlisi de la competència internacional AC1
AC2
AC3
AC4
AP4
AP6
AP7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC7
CC1
CC2
CC3

Continguts
Tema Subtema
Comprensió dels mercats internacionals
Identificació de "targets"
Plans d'actuació
Desenvolupament de plans de mercat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 5 10
 
Seminaris
7 14 21
Sessió Magistral
25 50 75
 
Atenció personalitzada
2 4 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació ddel curs. Organització treball i grups de treball
Seminaris Discussió problemes
Sessió Magistral Presentacions de diverses situacions i estratègies

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Seminaris
Descripció
Tuotries directes

Avaluació
  Descripció Pes
Activitats Introductòries Anàlisi de l'eficàcia de l'organització 10
Seminaris Discussió de problemes 10
Sessió Magistral Resolució de problemes i plantejament plans de mercat 80
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

El primer dia de classe es donaran les instruccions adequades per a fer el treball i cerca virtual

Complementària

Recomanacions