Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC2 |
Conèixer les lleis físiques i químiques bàsiques de funcionament de l'atmosfera, hidrosfera, litosfera i biosfera. |
|
AC3 |
Relacionar les lleis de les diferents esferes per tal d'assolir la sostenibilitat. |
|
AC6 |
Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. |
|
AC7 |
Identificar els consums no sostenibles dels recursos. |
|
AC9 |
Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient. |
|
AC10 |
Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. |
|
AC12 |
Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. |
|
AC14 |
Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. |
|
AC16 |
Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental. |
|
AC18 |
Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global. |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. |
|
Recerca |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
|
AR4 |
El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes. |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció. Necessitats energètiques. Sector industrial, serveis, transport i domèstic. Fonts d’energia. Petroli, carbó, gas natural, nuclear, renovables. Aplicació. Inventari i ubicació geogràfica. Tecnologies utilitzades.
|
2. |
Aprofitament passiu de l’energia solar. Nocions d’arquitectura bioclimàtica.
|
3. |
Energia Solar Tèrmica. Mapa solar. Angles solars. Mapa d’ombres. Tecnologies disponibles. Disseny d’un equipament domèstic per produir aigua calenta sanitària.
|
4. |
Energia Solar Fotovoltaica. Fonaments. Tipus de cel•les. Aplicacions. Electrificació d’una masia.
|
5. |
Energia Eòlica. Principis d’aprofitament de l’energia eòlica. Mapa eòlic. Tipus d’aerogeneradors i rendiments.
|
6. |
Energia Hidràulica. Evolució històrica. Tecnologia. Situació actual.
|
7. |
Energia de la Biomassa. Què s’entén per biomassa. Inventari. Combustió . Piròlisi. Gasificació. Biocombustibles líquids. Hidrogen. Biogas.
|
8. |
Energia Geotèrmica i Marina.
|
9. |
Projecte d’integració d’energies renovables (les propostes es realitzaran a classe).
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Sessions de treball en grup i discussió crítica de resultats després de l'exposició per paret dels estudiants |
Pràctiques de camp/sortides |
Visites a diferents tipus d’instal.lacions dedicades a produir energies renovables. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
exercicis amb assessorament del professor |