Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC3 |
Relacionar les lleis de les diferents esferes per tal d'assolir la sostenibilitat. |
|
AC4 |
Comprendre els mecanismes d'intercanvi del sòl amb el món vegetal per arribar a la màxima sostenibilitat i fertilitat del món agrícola. |
|
AC6 |
Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. |
|
AC8 |
Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. |
|
AC10 |
Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. |
|
AC12 |
Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. |
|
AC13 |
Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global. |
|
AC15 |
Conèixer eines estadístiques que permetin relacionar diferents variables mediambientals. |
|
AC18 |
Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Assessorar en afers d'enginyeria legal, econòmica o financera, relacionada amb els àmbits ambientals més comuns. |
|
AP2 |
Preparar propostes de recerca aplicada, realitzar recerques bibliogràfiques aprofundides, dur a terme experimentació i elaboració de conclusions a partir dels experiments i preparar informes de resultats i conclusions. |
|
Recerca |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats. |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC8 |
Lideratge. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC11 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria). |
Tema |
Subtema |
Herramientas de la gestión ambiental. Desarrollo sostenible |
Desarrollo sostenible: Agenda 21
- Sistemas de Gestión Ambiental: EMAS. ISO 14000
|
Contaminantes atmosféricos. |
- - Fuentes de contaminación y tipos de medida
- Registro Europeo de Emisiones (EPER).
- Compromiso de Kioto.
|
Efectos de la contaminación sobre la salud y el medio ambiente |
REACH (Reglamentación sobre el uso de los productos químicos |
Propiedades de los contaminantes. |
Bioacumulación
Persistencia
Toxicidad |
Transporte y distribución de los contaminantes en el medio ambiente |
Modelos de transporte
Aplicación del modelo ChemCan |
Métodos de evaluación del impacto ambiental |
- Modelos multicompartimentales
|
Bàsica |
|
- ASANTE-DUAH, K. Risk Assessment in Environmental Management. A guide for managing chemicals contamination problems. John Wiley and Sons 1998. ISBN: 0-471-98147-8.
|
Complementària |
|
- OROZCO, C. PÉREZ, A. GONZALEZ, Mª N. RODRIGUEZ, F. ALFAYATE, J.M. Contaminación Ambiental. Una visión desde la química. Parininfo, 2003. ISBN: 84-9732-178-2.
- MACKAY, D. SHIU, W.Y. MA, K.CH. Illustrated handbook of physical-chemical properties and environmental fate for organic chemicals. Lewis Publishers cop. 1992-1997.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |