Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC6 |
Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. |
|
AC7 |
Identificar els consums no sostenibles dels recursos. |
|
AC8 |
Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. |
|
AC9 |
Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient. |
|
AC10 |
Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. |
|
AC12 |
Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. |
|
AC13 |
Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global. |
|
AC14 |
Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. |
|
AC16 |
Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental. |
|
AC18 |
Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Assessorar en afers d'enginyeria legal, econòmica o financera, relacionada amb els àmbits ambientals més comuns. |
|
AP3 |
Conèixer i interpretar la component econòmica i empresarial de les activitats relacionades amb el medi ambient. |
|
AP4 |
Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. |
|
Recerca |
|
AR1 |
La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D. |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC8 |
Lideratge. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC10 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
|
BC11 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria). |
Objectius |
Competències |
Conèixer i avaluar els recursos energètics: renovables i no renovables, especificacions i ús. |
AC7 AC8 AC9
|
BC2 BC3 BC6 BC7 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3
|
Conèixer las tecnologies i analitzar les transformacions de l'energia per produir calor, fred i electricitat. |
AC1 AC7 AC8 AC9 AC10 AC12 AC14 AC16 AP4
|
BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC4 CC5
|
Entendre com s'utilitza la energia a la indústria química. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10 AC12 AC14 AP4 AR1 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC4 CC5
|
Conèixer i saber aplicar sistemes i metodologies per millorar la eficiència energètica i saber com s'apliquen. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10 AC12 AC14 AC16 AP4 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC4
|
Avaluar el impacte econòmic i ambiental de les transformacions d'energia. |
AC1 AC7 AC8 AC9 AC10 AC12 AC18 AP3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5
|
Aplicar les tècniques de gestió energètica en plantes de processos. |
AC7 AC9 AC12 AC13 AC14 AP1 AP4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5
|
Dominar el programa EES per simular els processos estudiats. |
AC6
|
BC3 BC4 BC6 BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC4
|
Integrar els coneixements per la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10 AC12 AC13 AC14 AP1 AP4 AR3 AR6
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció i objectius. Panorama energètic. |
2. |
Recursos energètics: renovables i no renovables; combustibles, especificacions i ús. |
3. |
Generació i transport de l’energia; combustió, tecnologies de la combustió, cogeneració, piles de combustible. |
4. |
Utilització de l’energia, xarxes de vapor, recuperació de calor, bombes de calor i cicles de refrigeració, aplicacions en processos químics. |
5. |
Integració de processos i xarxes de bescanviadors de calor; tecnologia Pinch: principis bàsics i aplicació pràctica; disseny de xarxes de bescanviadors de calor; bombes de calor i cogeneració en xarxes de bescanviadors; aplicacions. |
6. |
Gestió i auditoria energètica; tècniques de gestió de l’energia; auditoria i mesures correctores; cost de l’energia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
38 |
76 |
114 |
Avantprojecte |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
0 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avantprojecte |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grup. Treball, en equip. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova individual (30%).
Prova individual. Es realitza al final de quatrimestre (nota mínima 3,5) (40%). |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Apuntes en el Moodle, ,
, Perry's Chemical engineers' handbook, 6th ed., prepared by a staff of specialists under the editorial direction of late editor Robert H. P, New York [etc.] : McGraw-Hill, cop. 1984
Grant, Colin D., Energy conservation in the chemical and process industries, , Rugby : Institution of Chemical EngineersLondon :
Kaiser, Victor, Industrial energy management, , Paris : Technip, 1993
B. Linnhoff... [et al.], A User guide on process integration for the efficient use of energy, Revised first edition, Rugby, Warwickshire : Institution of Chemical Engi
, Engineering Equations Solver (EES), ,
, Moodle, ,
|
|
Complementària |
|
- COREY, R. C. (et al.). Energy Utilization. Conversion and Resource Conservation.
- Perry’s Chemical Engineers’ Handbook. 6a ed. R.H. Perry, D. Green, McGraw-Hill, Inc.
- GRANT, C. D. Energy Conservation in the Chemical and Process Industries. Londres: The Institute of Chemical Engineers, 1979.
- KAISER, V. Industrial Energy Management. París: Éditions Technip, 1993.
- LINNHOFF, B. (et al.). A User Guide on Process Integration for the Efficient Use of Energy. Institution of Chemical Engineers, 1994.
- Engineering Equation Solver (EES); Moodle
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TERMODINÀMICA TÈCNICA II/20012104 |
|
|
Altres comentaris |
Altres assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Operacions d’Intercanvi de Calor. Operacions de Separació. Simulació i Optimització de Processos Químics.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|