DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura TERRITORI I SOCIETAT Codi 205141205
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
NABARLATZ ., DEBORA ALCIDA
Adreça electrònica debora.nabarlatz@urv.cat
Professors/es
NABARLATZ ., DEBORA ALCIDA
Web
Descripció general i informació rellevant Espai de reflexió sobre la utilització sostenible dels recursos naturals del planeta. Discussió sobre els grans temes Necessitat d'energia i necessitat d'aigua i les seves repercussions en les comunitats humanes

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Identificar i enunciar problemes ambientals.
  AC3 Relacionar les lleis de les diferents esferes per tal d'assolir la sostenibilitat.
  AC7 Identificar els consums no sostenibles dels recursos.
  AC9 Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient.
  AC13 Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global.
  AC15 Conèixer eines estadístiques que permetin relacionar diferents variables mediambientals.
  AC18 Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global.
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC8 Lideratge.
  BC13 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixement de la utilització de l'energia en el mon i els impactes a nivell local, regional i global. AC7
AC9
AC15
AC18
Coneixement de la utilització de l'aigua en el mon i els impactes a nivell local, regional i global. AC1
AC7
AC13
BC2
BC13
Comprendre les dificultats dels gestors de residus. Establir criteris generals per a una gestió sostenible. AC1
AC3
AC7
BC1
BC2
BC8
BC13
CC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 Impacte social dels problemes mediambientals i de les infrastructures de gestió.
Tema 2 tractament informatiu del debat social en temes energètics, gestió de residus i gestió de l'aigua
Tema 3 Discussió crítica sobre el tractament de la problemàtica dels temes escollits per part de a) representants polítics; b) premsa; c) organitzzacions dites ecologistes; d) altres organismes o entitats.
Treball final formar 2 equips, pro i contra, per a argumentar en una polèmica d'utilització energètica, de gestió de residus o gestió de l'aigua

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Presentacions / exposicions
15 30 45
Debats
6 24 30
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Presentacions / exposicions En la part inicial del quatrimestre seran realitzades pel professor. Més endavant també s'involucrarà als estudiants per a que presentin algun dels temes proposats. Aquestes presentacions formaran part de l'avaluació
Debats Els debats es plantejaran en equips pro vs equips contra d'un tema polèmic que proposarà el professor.
El debat formarà part de l'avaluació

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Es realitzarà en la fase de preparació de presentacions i debats

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions S'avaluarà el rigor i la presentació pública d'un tema proposat pel professor 50%
Debats S'avaluarà la capacitat d'argumentació i rigor de criteris en defensa de l'opció assignada pel professor 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Premsa / ràdio / televisió diaris

Recursos informàtics i de biblioteca

Complementària

Recomanacions