DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PROCESS THERMODYNAMICS Codi 205141208
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecanica
Enginyeria Quimica
Coordinador/a
BOER -, DIETER-THOMAS
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant Analysis and solution of thermal engineering problems. Learning and correct application of thermoeconomics.- Energy and environmental optimization of thermal processes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1) Analysis and solution of thermal engineering problems.
2) Learning and correct application of thermoeconomics.
3) Energy and environmental optimization of thermal processes.

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction to industrial energy.
2. Exergy: Concept and balance.
3. Irreversibility and efficiency.
4. Thermoeconomic analysis and evaluation.
5. Applications.
6. Design applications of exergy.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
9 18 27
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
1 1 2
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
10 10 20
Avantprojecte
4 16 20
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves de Desenvolupament
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici simple , relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant les programas EES i ASPEN
Avantprojecte Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. Utilització de EES i ASPEN

Atenció personalitzada
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Avantprojecte
Descripció
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte

Avaluació
  Descripció Pes
Avantprojecte Prova en grup. Treball, en equip. 50%
Altres

Prova final

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , ASPENPLUS, ,
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, MOODLE, ,
L.T. Biegler, I.E. Grossmann, A.W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, New Jersey, 1997.
Kotas, T.J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995 (original Butterworths 19
Bejan, A., Tsatsaronis, G., Moran, M., Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., New York, 1996.

Complementària

Recomanacions