Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats. |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats. |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC11 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectius |
Competències |
1. To acquaint students with effective instructional practices and the learning theories that support them. |
AR3 AR5 AR6
|
BC11
|
CC1 CC4
|
2. To enable students to evaluate strengths and weaknesses in their own teaching style and to design strategies for correcting the weaknesses. |
AR3 AR5 AR6
|
BC11
|
CC1 CC4
|
3. To enable students to perform effective oral and written communication. |
AR3 AR5 AR6
|
|
CC1 CC4
|
4. Writing instructional objectives covering a full range of taxonomic levels. |
AR3 AR5 AR6
|
BC11
|
CC1 CC4
|
5. Designing and delivering effective lectures. |
AR3 AR5 AR6
|
BC11
|
CC1 CC4
|
6. Implementing active, cooperative, and problem-based learning. |
AR3 AR5 AR6
|
BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC4
|
7. Designing tests and other means to assess learning outcomes. |
AR3 AR5 AR6
|
BC6 BC11
|
CC1 CC4
|
To acquaint students with effective instructional practices and the learning theories that support them.
|
AR3 AR5 AR6
|
BC11
|
CC1 CC4
|
To enable students to evaluate strengths and weaknesses in their own teaching style and to design strategies for correcting the weaknesses.
|
AR3 AR5 AR6
|
BC5 BC11
|
CC1 CC4
|
To enable students to perform effective oral and written communication.
|
AR3 AR5 AR6
|
|
CC1 CC4
|
To write instructional objectives covering a full range of taxonomic levels.
|
AR3 AR5 AR6
|
BC11
|
CC1 CC4
|
To desig and deliver effective lectures.
o Implementing active, cooperative, and problem-based learning.
o Designing tests and other means to assess learning outcomes. |
AR3 AR5 AR6
|
BC11 BC12
|
CC1 CC4
|
Tema |
Subtema |
Communication Techniques Part:
|
1. Oral Communication. Informational and motivational speeches.
2. Technical writing. Norms and structure.
3. Curriculum and Interview process.
|
Teaching Effectiveness Part:
|
4. Who are our students? (Learning and teaching styles, approaches to learning, levels of development).
5. Planning a course and getting it off to a good start. (Setting expectations, writing instructional objectives, motivating learning).
6. Effective lecturing.
7. Active learning, cooperative learning, and problem-based learning.
8. Laboratory instruction.
8. Teaching with technology.
9. Teaching problem-solving, critical thinking, and creative thinking skills.
10. Assessment and evaluation (testing and grading).
11. Dealing with student-related problems. (Classroom management, emotional problems, cheating).
12. Other career issues. (Research and teaching, time management, learning and integrating with the campus culture, finding a mentor).
13. Microteaching.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
9 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
0 |
26 |
26 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treballs |
|
|
Descripció |
Hours as specified in the time table. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
|
100 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
25% partial exam, 25% team work, 50% final exam. |
Bàsica |
|
- Ehninger, D., Gronbeck B.E., McKerrow, R.E., Monroe, A.H. "Principles and Types of Speech Communication" Scott Foresman and Co., London, England, 1986.
- Gronlund, N.E. "How to Write and Use Instructional Objectives" (6th Edition), Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ, 2000.
- McKeachie, W.J., "Teaching Tips: A Guidebook for the Beginning College Teacher" (10th Edition), Houghton Mifflin, Boston, 1999.
- Palmer, P.J., "The Courage to Teach" Jossey-Bass, San Francisco, 1998.
- Wankat, P. The Effective, Efficient Professor, Allyn & Bacon, 2002.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|