DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura ENERGIES RENOVABLES Codi 205141228
Ensenyament
Enginyeria Ambiental (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
SALVADÓ ROVIRA, JOAN
Adreça electrònica joan.salvado@urv.cat
Professors/es
SALVADÓ ROVIRA, JOAN
Web
Descripció general i informació rellevant Study to the abailability of diverse renewable resources to be turned into energy and materials.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Identificar i enunciar problemes ambientals.
  AC7 Identificar els consums no sostenibles dels recursos.
  AC9 Conèixer totes les fonts d'energia, especialment les d'origen renovable, saber com es poden utilitzar, transformar i fer-ne ús eficient.
  AC11 Definir la idea de sostenibilitat i conèixer com s'estructuren i funcionen els ecosistemes per preveure possibles desequilibris dels mateixos.
  AC15 Conèixer eines estadístiques que permetin relacionar diferents variables mediambientals.
  Professionalitzador
  Recerca
  AR2 L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit.
  AR3 La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats.
  AR5 La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats.
  AR6 L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals.
  BC2 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants.
  BC3 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC9 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Aprendre a aprendre.
  BC13 Sensibilitat pel medi ambient.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To introduce the possibilities of diverse renewable resources to be turned into energy. AC7
AC9
To develope abilities for use of instrumental and bibliographical tools. AC11
AC15
AR3
AR5
AR6
BC1
BC11
BC13
CC1
CC2
To understand the design of projects and methodologies related to the investigation area. AC1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC9
CC2
CC4

Continguts
Tema Subtema
UNIT 1: Introduction.
Energy needs: industrial sector, services, transportation and home.
Energy sources. oil, coal, natural gas, nuclear power, renewable energies.
UNIT 2: Geothermal Energy Application.
Geographic placement.
Used Technologies.
UNIT 3: Solar Thermal Energy.
Solar Map.
Available Technologies.
Design for a home use.
UNIT 4: Solar Photovoltaic Energy.
Fundamentals.
Types of cells.
Applications.
Powering a rural home.
UNIT 5: Energy from the wind.
Eolic Map.
Wind generators and yields.
UNIT 6: Hydro Energy.
Technology.
Present use.
UNIT 7: Energy from Biomass.
What is biomass?
Inventory.
Combustion.
Pyrolisis.
Gasification.
Biofuels.
Hydrogen.
Fuel Cells.
UNIT 10: Project: Integration of renewable energies.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 10 20
Treballs
10 40 50
 
Atenció personalitzada
9 0 9
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introduction to the subject.
Sessió Magistral Expositive classes.
Treballs After being introduced to the classical technologies in renewable energies it is going to be proposed a literature search followed by an analysis and synthesis in a specific area of research. This is going to be performed by team work and the evaluation is going to depend on the rapport and on the public presentation / discussion.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
During the teamwork phase every student will rapport its progress individually or in small teams

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs The evaluation is going to be based in the rapport from literature search, the public presentation and discussion with the audience.
Putting questions to other groups is going to be positively considered.
60 % rapport
30% presentation
10% discussion
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
  • Renewable energy its physics, engineering, use, environmental impacts, economy and planning aspects. Bent Sorensen. Academic Press; 2nd edition (May 31, 2000)

Complementària

Recomanacions