Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
AP5 |
La planificació i execució d’un projecte treballant en grup, en un entorn multidisciplinari i multicultural |
|
Recerca |
|
AR1 |
La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D |
|
AR2 |
L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
|
AR4 |
El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
Objectius |
Competències |
Seleccionar i determinar l'abast d'un concepte de recerca. |
AR1 AR3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC13 BC14 BC15
|
CC1 CC2 CC3
|
Elaborar la proposta incloent-hi la hipòtesi i el programa experimental. |
AR1 AR2 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC11 BC13 BC14 BC15
|
CC1 CC2 CC3 CC5
|
Portar a terme l'experimentació confirmant (o negant) la hipòtesi. |
AP5 AR1 AR2 AR4 AR6
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC11 BC13 BC14 BC15
|
CC5
|
Elaborar informes científico-tècnics de progrés. |
AR3 AR5 AR6
|
BC6 BC11 BC14
|
CC1 CC2 CC4 CC5
|
Avaluar críticament projectes de recerca. |
AR1 AR6
|
BC1 BC2 BC5 BC6 BC7 BC8 BC10 BC12 BC15
|
CC1 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
Estada de recerca. |
Desenvolupar un projecte d’investigació propi, en el sí d’un grup de recerca, en el marc d’una línia de recerca compartida però amb plena responsabilitat individual. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
|
Estudis previs |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
200 |
100 |
300 |
Treballs |
|
14 |
14 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
2 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la seva organització i dels criteris d'avaluació. Presentació dels temes de recerca disponibles i assignació. |
Estudis previs |
Integració en el grup investigador d’acollida. Definició dels detalls específics del treball a desenvolupar. Revisió dels antecedents i de la bibliografia rellevant sobre el tema de recerca. Familiarització amb els instruments i tècniques de treball a emprar, així com amb les directrius de seguretat i de gestió de qualitat. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament del treball en el laboratori. Obtenció dels resultats. |
Treballs |
Tractament i interpretació dels resultats. Redacció dels informes de seguiment i de l’informe final. |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa del treball en exposició pública. |
|
Descripció |
S'efectuaràn reunions individuals per atendre i resoldre dubtes, i per tractar questions relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura.
mm@ju.nur
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Treall pràctic:
Valoració de l’activitat i comportament durant l’estada en el Grup de Recerca. Avaluat pel responsable de la recerca. |
60% |
Treballs |
Informe final:
Presentació dels resultats, fruit de la recerca, d’una manera ordenada, lògica i comentada, en un format científic estàndard. Qualificat pels responsables de l’assignatura. |
25% |
Presentacions / exposicions |
Dissertació curta per defensar els resultats de la recerca, amb el suport de taules, figures, esquemes, etc. adients. Qualificat pels responsables de l’assignatura. |
15% |
Altres |
Informes de progrés: Lliurament obligatori de dos informes de progrés. |
- |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- Valieva, I. “Doing Science. Design, Analysis, and Communication of Scientific Research”, Oxford University Press, New York (2001)
- The scientific research method: http://www.etseq.urv.es/assignatures/li/scientific_research.html
- National Research Council, Frontiers in Chemical Engineering (Amundson Report), National Academy Press, Washington, D.C. (1988). http://www.nap.edu/catalog/9235.html
- Critical Technologies: The role of chemistry and chemical engineering, Committee on Critical Technologies: The Role of Chemistry and Chemical Engineering in Maintaining and Strengthening American Technology,Board on Chemical Sciences and Technology,National Research Council, Washington, 1992. http://www.nap.edu/catalog/9235.html
- Chemical Industry Vision2020 (1996). http://www.chemicalvision2020.org/
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Totes les troncals. Pràctiques de Direcció de Projectes.
|
|