DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura PROJECTE PROFESSIONAL Codi 205142106
Ensenyament
Enginyeria Química i de Processos (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
15 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
CASTELLS PIQUÉ, FRANCESC
Adreça electrònica josemaria.chillida@urv.cat
juancarlos.bruno@urv.cat
francesc.castells@urv.cat
ciara.osullivan@urv.cat
josepmaria.gasto@urv.cat
carles.torras@urv.cat
Professors/es
CHILLIDA RABADÁ, JOSÉ MARÍA
BRUNO ARGILAGUET, JUAN CARLOS
CASTELLS PIQUÉ, FRANCESC
O'SULLIVAN ., CIARA
GASTÓ HERAS, JOSE MARIA
TORRAS FONT, CARLES
Web
Descripció general i informació rellevant Elaboració i desenvolupament d’un projecte en equip amb les característiques habituals sota la supervisió d’experts de trajectòria industrial.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aplicar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió d’un procés químic.
Dissenyar solucions de diferents casos pràctics.
Realitzar un treball en equip, guiat per professors especialistes.
Preparar la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d’un projecte concret.
Presentar oralment els resultats.
Elaborar una memoria formal.

Continguts
Tema Subtema
1. - Entrega PFC.
2. - Desenvolupament PFC.
3. - Presentació PFC.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Seminaris
10 10 20
Presentacions / exposicions
5 0 5
Avantprojecte
14 14 28
 
Atenció personalitzada
20 0 20
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Seminaris Es recordaran les diferents tècniques aplicables mitjançant seminaris. Aquests seminaris estaran impartits per professionals especialistes en les diferents fases del projecte. Cada seminari tindrà aplicació en el treball final.
Presentacions / exposicions Presentacio de Resultats.
Avantprojecte Es definirà un projecte per cada grup, s’assignarà un tutor a cada projecte.

Atenció personalitzada
 
Avantprojecte
Atenció personalitzada
Descripció
Per desenvolupar aquest tipus de Projecte Final, l’alumne s’integra en un grup de disseny sota la supervió directe d’un professor-tutor. La tutoria i el seguiment d’aquest alumne es fa de forma individual, personalitzada i de forma continua durant la realització del projecte.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions L’activitat duta a terme per part de l’alumne es resumeix en una presentació pública ja sigui en forma de pòster o de presentació oral.
20%
Avantprojecte Avaluació Continuada (20%):
L’alumne rep una atenció individual durant el seu treball i s’avalua el seu progrés durant el periode d’activitat.

Informe Previ (10%):
A l'inici del periode d’imparticio l’alumne realitza un treball de recerca bibliogràfica sobre el tema assignat el qual s’avalua.

Informe Final (50%): A final del periode es presentarà un informe escrit que conté un resum de la feina feta així com la presentacio de resultats i conclusions.
80%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica BAASEL, W. D., Preliminary Chemical Engineering Plant Design, Van Nostrand Reinhold, 1990.

Complementària

• BACKHURST, J. R.; HARKER, J. H. Process Plant Design. Heinemann, 1973.

• PETERS, M. S.; TIMMERHAUS, K. D. Plant Design and Economics for Chemical Engineers. 4a ed. McGraw-Hill Book Company, 1991.

• ULRICH, G. D. A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics. John Wiley & Sons, 1984.

• VALLE-RIESTRA, J. F. Project Evaluation in the Chemical Process Industries. McGraw-Hill Book Company, 1983.

Recomanacions