Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
AC2 |
La concepció i disseny constructiu d’equips i instal•lacions per a funcions relacionades amb l’activitat industrial o de recerca |
|
AC3 |
La realització d’estudis i d’assessorament relatiu a la funcionalitat d’instal•lacions industrials que involucrin processos químics, fisicoquímics i de bioenginyeria i altres relacionats |
|
AC4 |
La realització d’estudis de factibilitat de l’aprofitament de recursos naturals i matèries primes, de la seva transformació i elaboració de nous productes |
|
AC5 |
L’assessorament en afers d’enginyeria legal, econòmica i financera relacionada amb els àmbits industrials més comuns |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions destinades a evitar, minimitzar o transformar corrents vectors de contaminació ambiental |
|
AP2 |
L’aplicació de conceptes de termodinàmica avançada processos industrials o naturals |
|
AP3 |
La modelització avançada matemàtica i numèrica de processos industrials o naturals i la de propietats de productes i substàncies |
|
AP5 |
La planificació i execució d’un projecte treballant en grup, en un entorn multidisciplinari i multicultural |
|
AP10 |
La gestió de recursos energètics en la seva aplicació industrial |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Aplicar balanços de matèria, energia, entropia, exergia i costos a elements de processos químics i processos sencers sense i amb reacció química.
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AP1 AP2 AP3 AP5 AP10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC10 BC11 BC13 BC14 BC15
|
CC1 CC2 CC4 CC5 CC6
|
Entendre el funcionament dels processos i cicles de conversió d’energia.
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AP10
|
BC2 BC4
|
CC1
|
Entendre el mètode de l’anàlisi exergètic i termoeconòmic i avaluar quan es útil.
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AP1 AP2
|
BC2 BC4 BC5 BC13
|
CC1
|
Avaluar com es pot millorar un procés energèticament i econòmicament.
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP10
|
BC1 BC4 BC5 BC6 BC10 BC11 BC13
|
CC1 CC2
|
Domini del programa EES per simular els processos estudiats.
|
|
BC2 BC13
|
CC1 CC2
|
Integració dels coneixements per a la realització d'un avantprojecte.
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AP1 AP2 AP3 AP5 AP10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
1. |
Revisió de fonaments termodinàmics. |
2. |
Concepte bàsic de l’exergia. |
3. |
Elements d’una anàlisi de processos. |
4. |
Anàlisis d’exergia de processos bàsics. |
5. |
Aplicacions termoeconòmiques de l'anàlisi exergètica. |
6. |
Exemples d’aplicació a processos tèrmics i químics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
58 |
87 |
Avantprojecte |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant el programa EES |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avantprojecte |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova en grup. Treball, en equip. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova individual (30%).
Prova individual. Es realitza al final de quadrimestre (nota mínima 3,5) (40%). |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, Moodle, ,
KOTAS, T. J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995
Bejan, A:; Tsatsaronis, G.; Moran, M., Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons, New York, 1996
|
|
Complementària |
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, Moodle, ,
BRODYANSKY, V. M.; SORIN, M. V.; LE GOFF, P., The Efficiency of Industrial Processes: Exergy Analysis and Optimization, Elseviers Science B. V., The Netherlands, 1994
BEJAN, Adrian; TSATSARONIS, George; MORAN, Michael, Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., Nova York, 1996
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TERMODINÀMICA TÈCNICA II/20012104 |
|
|
Altres comentaris |
Altres assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Operacions d’Intercanvi de Calor. Producció i Gestió de l’Energia. Operacions de Separació. Simulació i Optimització de Processos Químics. Economia i Organització Industrial.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|