DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PRÀCTIQUES DE DIRECCIÓ DE PROJECTES Codi 205142207
Ensenyament
Enginyeria Química i de Processos (MEQIP) (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
8 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Adreça electrònica joanramon.alabart@urv.cat
Professors/es
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu principal de l’assignatura és que l’estudiant desenvolupi les competències de lideratge, tot adquirint i posant en pràctica les habilitats de gestió en un projecte d’enginyeria. A la part pràctica de l’assignatura hi ha dos perfils possibles. Una part dels estudiants que cursin l’assignatura dirigiran un projecte d’estudiants de primer curs, o bé dels mateixos companys de quart. Els altres estudiants, treballaran en equip en un projecte d’enginyeria on desenvoluparan les habilitats de lideratge sense càrrec.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  AP5 La planificació i execució d’un projecte treballant en grup, en un entorn multidisciplinari i multicultural
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat c¡/comunitat
  BC10 Lideratge
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC12 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Posar en pràctica els conceptes, processos i metodologies típics de gestió de projectes d'enginyeria (project management). AP5
BC1
BC2
BC6
BC7
BC8
BC10
BC11
BC12
BC14
BC15
CC5
CC6
Dirigir un projecte i/o treballar en equip, de manera que totes les tècniques de fixació i assoliment d'objectius, treball cooperatiu, gestió de personal, gestió de temps, organització, seguiment i avaluació del treball individual i col•lectiu, i de presentació i comunicació de resultats s'hauran d'aplicar de manera satisfactòria a nivell pràctic. AP5
BC1
BC2
BC6
BC7
BC8
BC10
BC11
BC12
BC14
BC15
CC5
CC6
Desenvolupar les competències de lideratge BC2
BC6
BC7
BC8
BC10
BC11
BC14
BC15
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Programa: 1- Lideratge. Pla de desenvolupament personal.
2- Comunicació i gestió de conflictes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
10 10 20
 
Treballs
10 40 50
Seminaris
45 45 90
Avantprojecte
50 75 125
 
Atenció personalitzada
4 4 8
 
Proves pràctiques
1 2 3
Proves objectives de tipus test
1 3 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Treballs Al llarg del curs l'estudiant haurà de lliurar determinats productes (documents): team charter, informe de tancament, pla de desenvolupament personal, etc.
Seminaris Els professors de l'assignatura introdueixen els coneixements i habilitats que els estudiants hauran d'aplicar en els seus projectes.
Avantprojecte Cada estudiant treballarà en un determinat projecte, ja sigui com a líder, o com a membre d'un equip

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Reunions individualitzades de 'coaching' dels estudiants amb els seus respectius tutors (professors de l'assignatura)

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Team Charter
Informe de tancament
Presentació final
10%
10%
15%
Proves pràctiques Examen 35%
Altres

Pla de desenvolupament personal. Inclou el diari de PDP i el seguiment (tutorització) portat a terme pel tutor o líder de l'equip.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a aprovar l'assignatura l'estudiant haurà d'obtenir, com a mínim, una nota de 4.5 (sobre 10) a l'examen. Els estudiants que no assoleixin aquesta fita, podran presentar-se a un examen de segona convocatòria, on igualment hauran d'obtenir una nota mínima de 4.5 per a aprovar l'assignatura. En segona convocatòria, la nota de l'examen continuarà tenint un pes del 35%, i la resta de la nota serà la de les activitat d'avaluació continua que l'estudiant haurà desenvolupat durant el curs (treballs, presentació, i pla de desenvolupament personal).


Fonts d'informació

Bàsica

• MARTIN, P.; TATE, K. Project Management Memory Jogger™. A Pocket Guide for Project Teams. Methuen (MA): GOAL / QPC, 1996. ISBN 1-57681-001-1.

 

 

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
GESTIÓ DE PROJECTES EN EQUIP/205142227


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ A L'ENGINYERIA/20011208
PROJECTES/20012007
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent