Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC4 |
La realització d’estudis de factibilitat de l’aprofitament de recursos naturals i matèries primes, de la seva transformació i elaboració de nous productes |
|
AC5 |
L’assessorament en afers d’enginyeria legal, econòmica i financera relacionada amb els àmbits industrials més comuns |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
La concepció, disseny, operació, direcció i manteniment d’instal•lacions destinades a evitar, minimitzar o transformar corrents vectors de contaminació ambiental |
|
AP7 |
La planificació, programació, direcció, organització, racionalització i control de processos industrials de diversa mena |
|
AP8 |
L’elaboració de projectes per l’autorització de noves instal•lacions, d’acord amb les normatives vigents |
|
AP9 |
L’assessorament en temes de seguretat industrial i seguretat ambiental relacionats amb l’operació d’instal•lacions industrials |
|
AP10 |
La gestió de recursos energètics en la seva aplicació industrial |
|
Recerca |
|
AR1 |
La concepció, planificació, execució i direcció de projectes de R+D |
|
AR2 |
L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
|
AR4 |
El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC10 |
Lideratge |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorparació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Aprendre a aplicar les principals eines de gestió ambiental en una empresa de qualsevol sector industrial.
|
AC4 AC5 AP1
|
BC2 BC4 BC11
|
CC2 CC3 CC4 CC5
|
Aplicar tècniques de Producció més Neta i altres eines de prevenció a sistemes industrials.
|
AC5 AP1
|
BC2 BC4 BC6 BC9 BC14
|
CC3 CC4 CC6
|
Aprendre el concepte de Millor Tecnologia Disponible (MTD-BAT) i l'aplicació de les anomenades BREF's.
|
AP1 AP10 AR3 AR4 AR6
|
BC4 BC6 BC11 BC15
|
CC1 CC2 CC4
|
Descriure i utilitzar eines de valoració d'impactes ambientals. |
AP1 AP10
|
BC1 BC3 BC4 BC6 BC11 BC14
|
CC3 CC4 CC5 CC6
|
Conèixer els Sistemes de Gestió Ambiental |
AC5 AP7 AP8 AP9
|
BC2 BC3 BC4 BC11 BC13
|
CC4
|
Realitzar un projecte d'Avaluació Ambiental |
AC5 AP1 AR1 AR2 AR3 AR4 AR5
|
BC2 BC4 BC11 BC14
|
CC1 CC2
|
Preparar la informació necessària per la realització d'un projecte.
|
AP1 AR3 AR4 AR5 AR6
|
BC1 BC2 BC14 BC15
|
CC1 CC2
|
Cercar informació a la literatura.
|
AR1 AR3 AR6
|
BC2 BC11 BC15
|
CC1 CC2
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita.
|
AP9 AR2 AR6
|
BC1 BC4 BC6 BC9 BC10 BC15
|
CC1 CC2
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Metodologia basada en que l’alumne actuï com a professional a base de realitzar exercicis pràctics basats en conceptes explicats a classe. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. S'alterna el treball individual amb el treball en equip. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura dins de l'aula en grups. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Esposició oral per part dels alumnes d'un treball concret, prèvia presentació escrita. |
Bàsica |
RIGOLA, M., Prevenció en origen de la contaminació a l’empresa. Monografies universitàries, 5, Departament de Medi Ambient i Habitatge, Generalitat de Catalunya, Barcelona, 2005
|
|
Complementària |
|
- DAOM. Diagnosi ambiental d’oportunitats de minimització. Manual d’ecogestió- 1. Departament de Medi Ambient. Centre d’Iniciatives per a la Producció Neta. 1999. ISBN: 84-393-5061-9.
- NOYES, R.(ed.). Pollution Prevention Technology Handbook. Noyes Publications, 1992. ISBN: 0-8155-1311
- FIKSEL, J. Ingeniería de Diseño Medioambiental. DfE. Desarrollo Integral de Productos y Procesos Ecoeficientes. McGraw-Hill, 1996. ISBN: 84-481-0752-7.
- Internet.
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Tecnologia del Medi Ambient.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |