Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
Objectius |
Competències |
Adquirir la capacitat de planificar la resolució d'un problema utilitzant un llenguatge de programació d'alt nivell.
|
|
BC2 BC4 BC6 BC13
|
CC2
|
Aplicar eines numèriques de programació (MATLAB, FORTRAN o Excel) a la resolució de problemes típics de l'enginyeria, a la resolució de sistemes d'equacions lineals i sistemes d'equacions no lineals.
|
|
BC2 BC4 BC13
|
CC2
|
Aplicar eines i coneixements que permetin solucionar problemes reals de contaminació ambiental.
|
AR3 AR5
|
BC1 BC2 BC4 BC11 BC13
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ. |
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
[Activitats 1.1,1.2]
|
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. |
-Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
|
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. |
-Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4]
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
12 |
24 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica |
Sessió Magistral |
INTRODUCCIÓ
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. -Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. -Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
|
Treballs |
INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4] |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4] |
|
Descripció |
Atenció a l'alumnat en l'horari de consulta o mitjançant cita prèvia |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Activitats lliurades. |
40% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre (35%).Per poder eliminar matèria s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 5 sobre 10 en aquesta prova.
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre. Per poder aprovar l’assignatura s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova (25%). |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Masters, G.M., Introduction to Environmental Engineering and Science, Prentice Hall, 1991
Fannelop, R.K., Fluid Mechanics for Industrial Safety and Environmental Protection. Volume III, Elsevier Science B.V., 1994
|
|
Complementària |
, La majoria dels continguts docents es troben a la web de l’assignatura http://www.etseq.urv.es/assignatures/dc/, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Haver cursat les assignatures de Àlgebra, Càlcul, fonaments d’Enginyeria Química, Mètodes Numèrics, Mètodes Matemàtics a l’Enginyeria, Mecànica de Fluids I, Mecànica de Fluids II, Fenòmens de Transport. |
|