DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I EFECTIVITAT EN L'ENSENYAMENT DE CIÈNCIES I ENGINYERIA Codi 205142225
Ensenyament
Enginyeria Química i de Processos (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
FONT CAPAFONS, JOSÉ
Adreça electrònica jose.font@urv.cat
michael.prince@urv.cat
Professors/es
FONT CAPAFONS, JOSÉ
PRINCE ., MICHAEL
Web
Descripció general i informació rellevant Enable students to perform effective oral and written communication.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
  AR5 La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To acquaint students with effective instructional practices and the learning theories that support them. BC2
BC5
BC11
BC13
CC1
To enable students to evaluate strengths and weaknesses in their own teaching style and to design strategies for correcting the weaknesses. BC2
BC5
BC11
BC13
CC1
To enable students to perform effective oral and written communication. AR5
CC4
To write instructional objectives covering a full range of taxonomic levels. BC13
CC1
CC4
To desig and deliver effective lectures. o Implementing active, cooperative, and problem-based learning. o Designing tests and other means to assess learning outcomes. BC2
BC11
BC13
BC14
CC1

Continguts
Tema Subtema
Communication Techniques Part:
1. Oral Communication. Informational and motivational speeches.
2. Technical writing. Norms and structure.
3. Curriculum and Interview process.
Teaching Effectiveness Part:
4. Who are our students? (Learning and teaching styles, approaches to learning, levels of development).
5. Planning a course and getting it off to a good start. (Setting expectations, writing instructional objectives, motivating learning).
6. Effective lecturing.
7. Active learning, cooperative learning, and problem-based learning.
8. Laboratory instruction.
8. Teaching with technology.
9. Teaching problem-solving, critical thinking, and creative thinking skills.
10. Assessment and evaluation (testing and grading).
11. Dealing with student-related problems. (Classroom management, emotional problems, cheating).
12. Other career issues. (Research and teaching, time management, learning and integrating with the campus culture, finding a mentor).
13. Microteaching.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
10 20 30
Treballs
0 25 25
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Hours as specified in the time table.

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

25% partial exam, 25% team work, 50% final exam.


Fonts d'informació

Bàsica
  • Ehninger, D., Gronbeck B.E., McKerrow, R.E., Monroe, A.H. "Principles and Types of Speech Communication" Scott Foresman and Co., London, England, 1986.
  • Gronlund, N.E. "How to Write and Use Instructional Objectives" (6th Edition), Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ, 2000.
  • McKeachie, W.J., "Teaching Tips: A Guidebook for the Beginning College Teacher" (10th Edition), Houghton Mifflin, Boston, 1999.
  • Palmer, P.J., "The Courage to Teach" Jossey-Bass, San Francisco, 1998.
  • Wankat, P. The Effective, Efficient Professor, Allyn & Bacon, 2002.
Complementària

Recomanacions