Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
AP10 |
La gestió de recursos energètics en la seva aplicació industrial |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Conèixer el funcionament dels principals sistemes de producció d’electricitat. |
AP10
|
|
|
Conèixer la distribució del mix Espanyol per a la producció d'electricitat. |
AP10
|
|
|
Conèixer les principals tecnologies per a sistemes de cogeneració i trigeneració per a la producció d’electricitat, fred i calor. |
AP10
|
|
|
Seleccionar i dimensionar el sistema energètic òptim donada una demanda energètica específica. |
AP10
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Producció separada d'electricitat |
|
3. El sistema elèctric Espanyol |
|
4. Cogeneració i trigeneració |
|
5. Avaluació de configuracións per la producció d'electricitat, calor i fred |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
|
Descripció |
Atenció personalitzada a l'alumne durant la resolució de problemes a les hores de classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis durant les hores de classe per tal d'aplicar els continguts de l'assignatura. |
50% |
Treballs |
Resolució d'un treball a realitzar un cop finalitzades les classes i relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
M.J. Moran, H.N. Shapiro, Fundamentals of Engineering Thermodynamics, , John Wiley & sons, 2004
A. Bejan, G. Tsatsaronis, M. Moran, Thermal Design and Optimization, , John Wiley & sons, 1996
J. Agüera, Termondinámica Lógica y Motores Térmicos, , Ciencia 3 S.L. 1999
Cogeneración de Calor y Electricidad, Ll. Jutglar, , CEAC 1996
Cogeneración - Aspectos termodinámicos, tecnológicos y económicos, J.M. Sala, , Universidad del País Vasco, 1996
Cogeneración - Diseño, Operación y Mantenimiento, S. Garrido, D. Fraile, , Díaz de Santos, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|