Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC6 |
La preparació de propostes de recerca aplicada, la realització de recerques bibliogràfiques aprofundides, la realització d’experimentació i l’elaboració de conclusions i preparació d’informes |
|
AC8 |
La simulació dinàmica de processos i la definició i aplicació d’estratègies de control i d’optimització de processos |
|
Professionalitzador |
|
AP3 |
La modelització avançada matemàtica i numèrica de processos industrials o naturals i la de propietats de productes i substàncies |
|
AP4 |
La modelització de sistemes complexos amb reacció química, incloent sistemes catalítics heterogenis i homogenis |
|
AP6 |
El disseny i l’ús de les eines avançades de control de processos |
|
Recerca |
|
AR2 |
L’excel•lència en l’estudi i coneixement de l’àmbit de recerca escollit |
|
AR3 |
La realització de recerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats |
|
AR4 |
El desenvolupament de dissenys eficients d’estudis experimentals o de simulació numèrica, en temes d’enginyeria, incloent l’anàlisi de dades obtingudes |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats |
|
AR6 |
L’avaluació crítica de resultats de recerca, pròpia o aliena |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
|
AC8 AP3 AP4 AR3 AR4
|
BC6 BC13
|
CC1 CC2
|
|
AC6 AC8 AP4 AR2 AR3 AR4
|
BC4 BC6 BC7 BC13
|
CC1 CC2
|
|
AC6 AC8 AP3 AP4 AR2 AR4 AR6
|
BC1 BC2 BC4 BC6 BC7 BC13
|
CC1 CC2
|
|
AC6 AC8 AP3 AP4 AP6 AR2 AR5 AR6
|
BC2 BC3 BC4 BC6 BC7 BC13
|
CC1 CC2 CC4
|
Tema |
Subtema |
1.INTRODUCCIÓ AL CÀLCUL NUMÈRIC. |
Nocions de programació en FORTRAN/EXCEL. Representació numèrica. Errors: conceptes generals i propagació.
|
2.RESOLUCIÓ D'EQUACIONS NO LINEALS. |
Mètode de la bisecció. Mètodes de Taylor. Mètodes d'interpolació. Mètodes de punt fix. Equacions polinòmiques.
|
3.INTERPOLACIÓ I APROXIMACIÓ DE FUNCIONS. |
Diferències entre ambdós conceptes. Interpolació deTaylor. Interpolació polinòmica. Interpolació per 'splines' cúbics. Aproximació mitjançant polinomis ortogonals. Aproximació trigonomètrica.
|
4.DERIVACIÓ I INTEGRACIÓ NUMÈRIQUES. |
Derivades primeres i d'ordre superior: fórmules de derivació. Valor òptim del pas de discretització. Extrapolació de Richardson. Fórmules de quadratura de Newton-Côtes. Fórmules compostes de quadratura. Integració de Romberg.
|
5.SISTEMES D'EQUACIONS LINEALS. |
Mètode d'eliminació de Gauss i estratègies de pivotatge. Mètodes de factorització directe. Mètodes iteratius.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
9 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
42 |
52 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Coneixements previs. |
Sessió Magistral |
Exposicions de teoria |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de problemes |
|
Descripció |
Resolució de dubtes que sorgeixin durant el curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment. |
100% |
Altres |
Pràctica. Individual. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
William H. Press, Saul A. Teukolsky, William T. Vetterling and Brian P. Flannery, Numerical Recipes in Fortran 77 (vol. 1) and Fortran 90 (vol. 2), Cambridge University Press, 2nd edition, 1992
R. E. Scraton, Métodos Numéricos Básicos, Mc Graw Hill, 1987, México
E. Elizalde, Métodos Matemáticos Analíticos, Dept. ECM, Universitat de Barcelona, 1990
T.M.R. Ellis, Ivor R. Philips, Thomas M. Lahey, Fortran 90 programming, Addison-Wesley, 1994
Clive Page, Professional Programmer's Guide to Fortran 77, http://www.star.le.ac.uk/~cgp/prof77.html,
|
|
Complementària |
J. Douglas Faires, R. Burden, Métodos Numéricos, Ed Thomson,
GRAU, M. (et al.), Càlcul numèric, Edicions UPC,
KINCAID, D. (et al.), Análisis numérico, Ed. Addison-Wesley,
AUBANELL, A. (et al.), Eines bàsiques de càlcul numèric, Manuals de la UAB,
CHAPRA, S. C. (et. al.), Métodos numéricos para ingenieros, Ed. McGraw-Hill,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MOLECULAR SIMULATION/205142228 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Càlcul i àlgebra. |
|