DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) DISSENY EXPERIMENTAL Codi 205142245
Ensenyament
Enginyeria Química i de Processos (MEQIP) (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.fernandez@urv.cat
Professors/es
FERNÁNDEZ SABATER, ALBERTO
Web
Descripció general i informació rellevant L'objectiu principal d'aquesta assignatura és aprendre a dissenyar experiments on es modifiquen els valors d'algunes variables d'entrada d'un sistema de manera que es pugui identificar les causes dels canvis en la resposta de sortida.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
Introducció. Introducció al disseny experimental.
Inferència estadística. Estimació i contrast d'hipòtesis.
Disseny factorial. Introducció al disseny factorial. Introducció al disseny factorial fraccionat.
Superfícies de resposta. Mètodes i disseny de superfícies de resposta.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
9 18 27
Treballs
0 16 16
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usarà, i el mètode d'avaluació.
Sessió Magistral El professor explica els continguts teòrics de cada tema.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es demana als alumnes que facin i lliurin pràctiques, realitzades amb ordinador, relacionades amb els continguts que s'estan treballant en cada moment.
Treballs Els alumnes han de realitzar dos treballs pràctics sobre la darrera part del temari.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Descripció
Els alumnes poden tenir atenció personalitzada sobre qualsevol aspecte del curs durant les hores d'atenció als estudiants i durant les hores de pràctiques a l'aula.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es valorarà l’aprofitament de les hores de pràctiques. 50%
Treballs Es valorarà un informe escrit per a cadascun dels dos treballs a realitzar. 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Hicks, C. R., Fundamental concepts in the design of experiments, Oxford University Press,
Montgomery, D. C., Design and analysis of experiments, John Wiley & Sons,

Complementària Moore, D. S.; McCabe, D. C., Introduction to the practice of statistics, W. H. Freeman and Company,
Myers, R. H.; Montgomery, D. C., Response surface methodology: process and product optimization using designed experiments, John Wiley & Sons,

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent